Slapeloze nachten door dochter van ruim 15 maanden. Kiezen of houd ze ons voor de gek??

Hallo mede moeders,

Onze dochter Naomi is ruim 15 maanden. Ze is nu al weken nachten in de weer. Meestal begint de ellende tussen 23.30 en 00.30 uur. Ze wordt dan wakker en in het begin is ze een beetje aan het "mekkeren". Als wij dan niet reageren gaat ze huilen. Zou dit aan het doorkomen van de kiezen liggen? Ze heeft wel zeer rode wangetjes en soms ook dunne poep broeken. De vierde kies komt door, maar is er nog niet helemaal. Ik moet wel zeggen dat als er een kies of tand door moet komen dat ze hier wel vrij lang over doet. Ze heeft er dan 2 tot 3 weken last van. In ieder geval als één van ons dan uit bed gaat en haar mee neemt naar het logeerbed (anders gaat ze helemaal niet meer slapen) is ze na een klein half uurtje (soms wat langer) stil en valt ze uiteindelijk in slaap. Een hele enkele keer is ze de hele nacht aan het huilen en "mekkeren". De afgelopen week is het zelf zo erg dat als ik of me man haar uit het ledikantje haalt ze al recht op zit met haar beertje in d'r handen. We hebben zelfs al geprobeerd om haar te laten liggen en gewoon het huilen te negeren, maar na 3, 5 uur naar gehuil te hebben geluisterd sloegen bij mij toch echt de stoppen door. Dus dan toch maar op logeerbed om toch nog wat slaap te krijgen. Nu komen we op een punt dat ik niet meer naar het logeerbed kan met haar, omdat ik ruim 34 weken zwanger ben van de tweede. We zijn bang dat straks de vliezen breken als ik op het logeerbed lig. Hier ligt namelijk geen bedzeiltje om het op te vangen en bovendien is het wel zeer vervelend dat als de vliezen breken me man dan niet in de buurt is. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem????? We zijn het zat!!!!! De slapeloze nachten breken ons. We dachten dat het eerst aan ons lag, maar zelfs als ze opa en oma is doet ze zo.

Groetjes van Ria
 
Ik heb ook een dochtertje van 15 maanden en die heeft ook een periode gehad van 's nachts wakker zijn.
Als ze begint te huilen gaan we naar haar toe, geven haar speen en dekken haar weer lekker onder, en gaan dan weer weg. Ik doe geen licht aan op haar kamertje en zeg ook niets. In het begin herhaalden we dit een paar keer op een nacht, maar inmiddels is het meestal met 1 x over. Wij hebben haar ook nooit uit bed gehaald of bij ons in bed genomen.
Het kan ook zijn dat ze toch aanvoelt dat er iets gaat gebeuren nu je zwanger bent.

Succes ermee, en ook met je zwangerschap

groetjes
Melanie
 
Hallo,

Ik wilde even reageren op jou herkenbare verhaal.
Wij hebben dat namelijk ook met onze zoon die over 2 maanden 2 jaar word.
Het heeft helemaal niks met jou zwangerschap te maken, want ze werd daarvoor ook al wakker neem ik aan.
Als je denkt dat haar kiezen doorkomen, zou ik even langs de huisarts gaan om naar haar oortjes te laten kijken, want die kunnen door de verminderde weersdtand ontstoken zijn.
Wat wij deden toen mijn zoon tanden kreeg s'avonds voor het slapen een zetpil geven en Dentinox (tandenspul) op zijn kiezen smeren (wattestaafje met druppeltjes erop en dan over zijn tanden gaan en tong) en dat werkt goed.
Wij zitten ook nu de tanden er zijn elke avond nog (dat is al sinds zijn geboorte zo) elke avond met hem.
We hebben hem laten gillen en alles er aan gedaan, maar uiteindelijk bleek het zo te zijn dat hij toch gewoon slaapt als hij begint te huilen en dan heeft hij een panniekaanval in zijn slaap. Je kunt er niks aan doen en het gaat vanzelf over.
Maar voor heen haalde we hem ook niet uit bed en lieten we het donker en we gingen bij zitten en gerust stellen en erbij blijven tot hij sliep.
Dat gaat nu steeds beter.
Ik heb nu ook zelf een baby van 8 weken.
Ik weet heel goed wat je nu mee maakt zeker nu je zwanger bent kan je er erg slecht tegen.

Wat ik nu doe als hij echt goed wakker word is bij hem zitten in een (lekker zittende ) stoel hem even tegen me aanhouden en dan zeggen dat zijn knuffels ook liggen te slapen en dan doe ik zijn muziek lampje aan en leg ik hem in zijn bed en geef ik hem een knuffel en een kus en zeg dan tegen hem dat ik pas weg ga als hij ligt te slapen.
Binnen 10 minuten kan ik dan weer naar beneden (het is dan rond 22.30).

Het is wel eens anders geweest, maar ik zeg je wel ze maakt er een spelletje van als ik het zo lees en ze heeft jullie daarmee erg ver gekregen.
Wees duidelijk tegen haar en laat haar zeker gewoon op haar kamertje, want dat is van haar! en daar hoort zij te slapen en niet ergens anders.

De fout van in bed nemen is je zwaar komen te staan, dat duurt even voordat je dat af leert (hebben wij zelf ook gedaan)
Als het niet helpt.
Het is hard en je hebt er zelf even de lasten van, maar laten huilen een paar nachten en dan is het ook over.
ik kan er zelf ook erg slecht tegen hoor, dus ik heb toen oordopjes gebruikt.
Het is echt heel erg vind ik zelf, maar bij ons heeft de eerste manier ook goed geholpen.

Maar laat haar op haar eigen kamertje, want dat moet ze zien als slaapkamer en niet als speel hok ofzo.

Dat zeg ik uit ervaring en uit de fouten die wij hebben begaan.
Ik ben nog vrij jong (25) en heb nu 2 kinderen, maar het werkt echt.

Heel veel succes en ook met je verdere zwangerschap een geniet van de baby ookal huilt je dochter maak je er niet al te druk om want je hebt alleen jezelf ermee.
En word zeker niet boos op haar, zij kan er niks aan doen, dat ritueel van de logeerkamer hebben jullie ingevoerd en niet zij. Zij heeft jullie waar ze jullie wilt hebben postief of negatief.
dat heb ik ook gehad.
Wij hebben ook hele nachten beneden gezeten op de bank met een spelende zoon, wordt je idd niet vrolijker van.

Groetjes Kim
 
hi

het beste is toch gecontroleerd laten huilen. Ik weet dat het erg lastig is maar het werkt wel.  Dat is dus zijn kamer binnengaan, geen lichten aan doen, het niet gezellig maken. Ik heb een stoel naast zijn bed staan daar ga ik dan op zitten, aai over zijn bolletje en buik en zeggen ja maar lekker slapen, iedereen slaapt etc etc. En dan weer weggaan, elke 10 min. weer terug gaan en uiteindelijk steeds langer wegblijven. Alleen de eerste keer zorg ik er wel voor dat hij weer helemaal rustig is, anders heeft geen zin. Het werkt echt goed, af en toe moeten wij het weer toepassen, want als hij ziek is neem ik hem toch weer mee ons bed in. Na 2 nachten is het weer terug naar normaal.

Sterkte,
lia
 
Terug
Bovenaan