Slapeloze nachten

<p>Heeft iemand de gouden tip? Ons zoontje van 10 maanden slaapt normaal heel goed, maar de afgelopen twee nachten wordt hij om het uur heel verdrietig wakker. Na een knuffel en even troosten valt hij weer in slaap. <br /><br /></p><p>Inmiddels beginnen mijn man en ik toch wel heel moe te worden. Dus iemand nog praktische tips?</p>

Is het zomaar opeens gebeurd of is hij ziek geweest o.i.d.?
Als het zomaar opeens is, kunnen het tandjes zijn, een sprongetje, slaap regressie, dromen, noem maar op. Aan het meeste valt helaas niet zoveel te doen, behalve doorgaan zoals jullie nu doen. Gaan jullie er trouwens meteen heen? Onze zoon wordt ook wel eens heel verdrietig wakker, om 2 minuten later gewoon weer rustig verder te slapen. Ik wacht dus altijd een minuut of 2 voordat ik opsta. Mochten het tandjes zijn, dan zou je eens een zetpil kunnen geven voordat hij naar bed gaat. Als 't niet werkt, kun je dat uitsluiten. 

Ja het is gewoon plotseling. Ik vermoed verlatingsangst, want als die andere dingen heeft hij eigenlijk nooit last van. Wij wachten ook even voor we gaan, maar dan wordt het alleen maar erger. 

Terug
Bovenaan