Slapeloze nachten

<p>Ik ben vandaag 7 weken zwanger van ons 1e kindje ❤️ Algelopen week hebben we de mooiste film OOIT gezien, namelijk de echo én het kloppende hartje ? Ik heb alleen 1 probleem en dat is mijn slaapprobleem. Ik heb er eerder last van gehad maar nu is het weer extreem en het is zoooo slopend. Ik val in slaap maar schiet er dan met een noodgang weer uit inclusief paniek in mijn lijf waardoor ik heel de nacht in een vicieuze circel zit ? Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen, ik raak wel steeds verder op en dat is niet goed voor mij en de baby. Heeft er iemand tips? Veel liefs een bezorgde en moeie moeder in spé </p>

Hoi hoi gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Paniek waarvoor??
Ik heb momenteel een slaapprobleem. 39 wk zwanger. Al week lang voorweeen.. en elke x als ik ook maar een pijntje voel schiet ik in de stress stand! Ik ben bang voor de bevalling (2e kindje), omdat ik weet hoeveel pijn t deed.. 
Ik herken dus paniek en dat t slopend is. Wat ik wel meestal doe savonds is: tijdje geen telefoon (nu dan wel haha) een grote beker warme melk. Een lekker warm bad even relaxen en die telefoon gewoon echg helemaal weg leggen. Ik probeer ontspanningsmuziek op te zetten op youtube en me rustig te concentreren op mn ademhaling.. van de muziek val k vaak al in slaap.. beetje zweverig maar ik zoek op reiki muziek. Ik heb overigens niks verder met reiki!!! Haha
Misschien heb je er wat aan? Ik kan me soms ook niet volledig overgeven hoor en paniek nu snel..
Good luck 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ikzelf heb moeite met in slaap komen, slapen verder nooit een probleem kan ik iedere dag meer als 12 uur aan 1 stuk doen. Nu ik een dochter heb van 7 weken gaat dat niet meer maar dat vind ik niet erg. 
Maar ik heb ondekt in de jaren ik moet minstens 12 uur wakker zijn voor ik kan slapen en zoveel uur voor bed geen cafeïne meer dus koffie cola redbull.
Zelf slaap ik met tv aan, ik zet een film op wel eentje die ik ken. Dan kijk ik een klein stukje en dan draai ik me om en dan luister ik naar de film en laat ik de film in mijn hoofd afspelen en zo val ik uiteindelijk in slaap. Vooral Disney films doen het goed voor mij die blijven leuk en zijn vrij rustig, actie is teveel lawaai.
Zonder tv lig ik ook makkelijk uren lang wakker in bed. 
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik wens je veel succes! En hopelijk een slaaplekkker! 

Terug
Bovenaan