slapeloze nachten

Ben nu ruim 31 wkn zwanger en geniet nog elke dag. Voel me helemaal top en heb eigenlijk geen kwaaltjes.

Alleen lig ik de laatste nachten vaak wakker. Rond 11 uur ga ik slapen en dan slaap ik tot 2 uur als een blok. Ik wordt dan wakker in de veronderstelling dat het al wel ochtend zal zijn...Vervolgens kan ik de slaap niet meer vatten. Vannacht heb ik dus van 2 tot half 6 wakkergelegen.

Ik lig niet te malen ofzo, kindje is wel superactief en houd me ook wel wakker, maar heeft er iemand een tip waardoor je beter slaapt (of weer in slaap valt...)

Ben benieuwd!
 
Beste Joyce,

Mijn vk heeft verteld dat in de laatste weken je lichaam je vast voorbereid op de gebroken nachten die je na de bevalling te wachten staan. Een mooie speling van de natuur zeg maar. Ik heb ook nachten beneden gezeten (tv kijken, boekje lezen). Mijn advies: neem het zoals het is en probeer desnoods overdag een uurtje te slapen. Na de bevalling gaat dat n.l. net zo:
's nachts vaak wakker en overdag ook wat slaapjes doen. Als de baby 's nachts doorslaapt krijg je weer je oude ritme.

groetjes Ellen
 
Terug
Bovenaan