Slapeloze nachten...

A

Anoniem

Guest
Wie heeft dit ook? En wat doe je eraan?

Ik ben ca. 9 weken zwanger en slaap heel slecht. Ik ben de hele dag moe, en soms lukt   het om een middagdutje te doen, maar meestal kan ik niet slapen als ik ga liggen. 's Nachts kan ik ook niet in slaap komen... Mijn borsten doen erg veel pijn, zelfs als ik op m'n zij lig. Op m'n rug kan ik niet slapen. Ook word ik vaak wakker van de honger! Ben overdag zo misselijk dat ik niet genoeg eet...

Ik maak me ook een beetje zorgen of alles nog goed gaat daarbinnen - heb tot nu toe nogal een bewogen zwangerschap (bloedverlies in week 7, in week 3 al enorme buikpijn en darmkrampen, en sinds week 5 vreselijk misselijk...). Volgende week weer naar de gyn (daar ben ik terecht gekomen omdat er een verdenking was dat de zwangerschap buitenbaarmoederlijk was). Ik hoop dat 't hartje nog klopt! Met 6 weken wel, maar ja, daarna die bloeding - was niet veel, maar toch, ZO ongerust!

Wat doe je als je niet kunt slapen? Wie heeft er trucs om beter te slapen? Alle tips zijn welkom! Het is nu 4.17 in de nacht, dus ik ga het nog maar 'ns proberen!
~Hilde

Hi;
 je bent niet de enige hoor die wakker is, ik doe gezellig met je mee.
Even lezen wat je hebt geschreven.
X

Hi,
Je hebt ook geen fijne zwangerschap zo te lezen. Hoop dat als je wat verder bent dat het dan wat beter met je gaat.
Pijn aan mijn borsten had ik ook, tot een week of 11,12. Kon ik weinig aan doen, misschien dat een strak truitje helpt?!
Oh en dat slaapgebrek, ik ben blij dat ik het pas een maand of twee ofzo heb en niet al   heel vroeg, pfff dat lijkt me vermoeiend.
Ben je misschien niet te moe?? Kan ook een reden zijn om niet te kunnen slapen.
Ik drink vaker warme melk met honing, vind het niet echt lekker, maar goed, word er wel een beetje loom van.
Ben nu bijna 37 weken, en zit bijna iedere nacht beneden, echt heel gezellig terwijl iedereen ligt te slapen.
Meis, sterkte ermee X

Hoi Kiekje,

Wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben! Ik weet wel dat ik gelukkig moet zijn omdat ik zonder problemen zwanger ben geworden, maar ik voel me soms zo beroerd! Soms lucht het erg op om er even over te 'klagen' :)

Ik ben pas om 5 uur in slaap gevallen vannacht, maar heb wel tot 13 uur geslapen. Ik ga proberen iedere dag om dezelfde tijd te rusten en naar bed te gaan, misschien dat (nog) meer regelmaat helpt... Ik denk dat het niet kunnen slapen er ook mee te maken heeft dat ik me toch nog wat zorgen maak. Hopelijk gaat 't volgende week beter, als ik een echo heb gehad - dan ben ik 10 weken zwanger.

Hoe lang moet jij nog? Ik hoop dat je tussendoor nog wat kunt rusten! Ik heb laatst gelezen dat 't kan helpen om dutjes te doen in een hangmat als je last hebt van je buik... Geen idee of je zo'n ding kwijt kan in jouw huis, maar je weet maar nooit... Het is toch wel lekker als je uitgerust de bevalling in kunt gaan!

Sterkte en een goede nachtrust vannacht!
~Hilde

P.S. ik lust geen melk, haha! Ik heb nu maar nachtrustthee gekocht, maar dat helpt nog niet veel...

Hoi hoi,

Nou dat slechte slapen is heel herkenbaar hoor. Ik heb er ook last van. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest maar nu slaap ik bijna helemaal niet meer. In het begin van de zwangerschap had ik last van mijn darmen en ook, net als jij, pijnlijke borsten. Daardoor kon ik niet meer lekker op mijn buik slapen. Ik ben normaal een buikslaper. Nu kan dat al helemaal niet meer omdat mijn buik in de weg zit. Ook had ik al snel last van kriebelbenen en kuitkrampen en moet ik natuurlijk elk uur naar de wc.

Ik heb ook vrij vroeg in zwangerschap bloedverlies gehad maar er bleek niks aan de hand te zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik lag ook vaak snachts te piekeren. Ik weet niet of het je eerste is,maar er gaat dan natuurlijk veel veranderen. Daar was ik ook veel mee bezig en vooral snachts. Nu niet meer zo,maar ik slaap nog steeds slecht. Ik weet dus heel goed hoe vervelend het is.

Trouwens dat je pijnlijke borsten en hebt en misselijk bent is een teken dat het goed gaat met je zwangerschap. Hoe vervelend dat natuurlijk voor jou is, misschien stelt het je wat gerust. Ook last van je buik en darmen is een typischezwangerschapsklacht.

Ik hoop dat je toch voldoende aan je rust toekomt. Veel succes en sterkte en nog even volhouden tot je echo.

Liefs Juffie

hoi hoi,   erg vervelend he niet kunnen slapen, ik herken het wel ik heb het ook een poosje gehad , khad ook erg last van mmn buik en lag te piekeren s,nachts, wat bij mij hielp is om voor het slapen gaan een bad te nemen met hopvaleriaan badolie van kneipp , je word er rustig en slaperig van en het warme water hielp bij mij tegen de buikkrampen. {ik hoop dat je een bad hebt want het helpt mij echt}     veel sterkte ermee!!!!       liefs

Jammer he, dat bij zwanger zijn allemaal dit soort kwaaltjes horen. Wat bij pijnlijke borsten wil helpen is ook 's nachts een bh dragen.
Succes.
Groetjes V.

Terug
Bovenaan