Slapeloze nachten...

Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie nog wat tips voor me hebben! Mijn dochtertje is nu bijna 2. Dat ze klein was heeft ze hele nachten doorgeslapen, maar sinds de tanden erdoor kwamen niet meer.
Ze is enorm druk en droomt veel 's nachts. Ik denk ook dat dat het grootste probleem is. Ze wordt gemiddeld 5 keer wakker 's nachts. Ze huilt dan en wil eigenlijk alleen maar haar speen en gaat dan ook zo weer verder slapen. Meer spenen in bed helpt niet, want zelf pakt ze ze niet.
Ze eet en drinkt goed. Overdag slaapt ze gemiddeld nog 1 ½ tot 2 uur. 's Avonds gaat ze tussen 18.30u en 20.30u op bed. Hangt ervan hoe moe ze is. Meestal is het 19.00u wel gebeurd met haar, dan is het lampje uit.
Op haar slaapkamer heeft ze een nachtlampje.

Iemand nog ideeen hoe we haar de hele nacht door kunnen laten slapen?? Zelf hebben we geen fantasie meer...

Groetjes een uitgeputte moeder..
 
Hallo uitgeputte mama
Voor mij een herkenbaar verhaal. Onze dochter Robin had vanaf dat ze 1 jaar was een half jaar lang gebroken nachten (en wij dus ook!). We hadden alles geprobeerd (laten huilen, erbij liggen, enz).
Wat bij ons uiteindelijk de truc was, was het bedje verplaatsen ivm aardstralen. Ik geloofde hier helemaal niks van maar was zo radeloos dat ik dacht waarom niet. En....
Sindsdien slaapt Robin weer door. En baat het niet dan schaadt het niet.
Ook misschien een idee om aan het eind van de dag een soort "dagevaluatie" in te voeren. Wij bespreken dan met Robin (tijdens  haar bad)  wat ze die dag gedaan heeft. Op die manier merken we duidelijk dat ze de dag verwerkt zodat ze dit niet 's nachts in haar dromen doet. Dit aangezien Robin een zeeeer snel kind is (op alle vlakken) en dus veel te verwerken heeft. Mijn vriend wil t nog wel eens vergeten en dan merken we dat ze zichbaar onrustiger slaapt.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
Veel slaapplezier
Sjannie
 
Hoi uitgeputte mama,

Mijn dochtertje van 2 sliep ook een tijd heel onrustig en toen heb ik een dromenvanger (wereldwinkel) boven haar bed gehangen en nu slaapt ze een stuk rustiger. Ik geloofde nooit in dat soort dingen maar ze slaapt nu rustig en dat is het belangrijkste.
Ook mijn vriendin had hetzelfde probleem met haar dochtertje, die sliep nooit door en ook zij heeft nu een dromenvanger boven het bed gehangen en ze slaapt steeds meer door.
Dus kijk maar of je er iets aan hebt, tis altijd het proberen waard.

Een uitgeruste mams!
 
Terug
Bovenaan