slapeloze nachten

Hallo, ons zoontje is bijna 2 jaar. Sinds 2 weken wordt hij regelmatig 's nachts wakker en huilt dan omdat hij op zijn buik ligt. Ik moet hem dan weer op de rug keren en dan slaapt hij ook meteen weer verder. Hij slaapt met een trappelzak aan. Dit (wakker worden) gebeurt eigenlijk alleen maar 's nachts. Als hij overdag slaapt is eigenlijk niets aan de hand (ok, dan slaapt hij wel maar een uurtje of twee). Wie o wie heeft tips voor mij dat mijn zoontje zich niet meer van de rug naar de buik kan draaien en dus goed door kan slapen (en wij dus ook). Ik durf geen banden te gebruiken omdat ik bang ben dat hij erin verstrikt raakt en stikt. Ben reuze benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt, groetjes........

mischien is het een idee om de slaapzak uit te houden!! ik heb zelf ervaring ermee dat ze daardoor wel erug in de kronkel kunnen te komen zitten en niet eruit meer kunnen komen!!, mijn dochter wordt in junli 2 en zei doet haar slaapzal sins ene paar dagen gewoon uit nou laat dan maar hoor!!1 waarschijnelijk vind ze dit gewoon niet prettig en als ik hem wel aan doe dan gaat ze ook snachts tekeer!!

hoi,

mijn zoontje van ruim 2 jaar draait zich ook om in de slaapzak, maar hij vindt het geloof ik wel prettig om op zijn buik te slapen, we noemen hem dan ook "walrusje". maar goed totdat hij anderhalf was hebben we gebruik gemaakt van een safe-t-sleep (gekocht bij prenatal) deze band gaat dus om het matrasje heen. en je maakt je kindje met klitteband vast. ook makkelijk om mee te nemen want hij kan ook om een 1persoonsmatras heen. We hebben hem vooral gebruikt omdat we doodsbang waren voor wiegendood. maar nu is hij oud en sterk genoeg om zichzelf half op zijn zij te draaien. succes.

Bij de babyzaak is een safety sleep te koop.
Dat is een band wat om de middel en het matras gaat.
Deze is wel veilig. Wij hebben hem ook een poosje gebruikt voor ons zoontje en hij sliep er heerlijk door.
Succes!

Groetjes Esther

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga eerst eens proberen of ik zo'n
safety sleep kan huren. Misschien was het ook wel een periode van
onrustige nachten want de laatste dagen slaapt hij wel weer goed (zal
je zien dat het vanavond weer raak is...).

Groetjes en succes/plezier met jullie kindjes..........

Terug
Bovenaan