Slapeloze nachten!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Sinds vorige week zondag, nu dus anderhalve week,  wordt ons zoontje iedere nacht een of meerdere keren wakker. We weten niet meer zo goed wat we moeten doen. Hij is nu 14 maanden, heeft 2 tandjes onder maar wel  allemaal bobbels in zijn mond  dus misschien ligt het daar aan. Hij krijgt al druppeltjes voor de pijn tegen zijn tandjes maar volgens mij werken deze niet echt bij hem.
Zouden er  nog andere dingen kunnen zijn waardoor hij nu opeens wakker word, voorheen hadden we geen problemen met hem bij het slapen. En we hebben ook niks veranderd in huis of op zijn kamer.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad en hebben daar een oplossing of advies voor.

Doei Moeder van R.

Hoi,

De kindjes beginnen op deze leeftijd zo'n beetje met dromen.....
Dat kan nogal wat onrustige nachten geven. Bijna alle kindjes hier op her forum hebben zo'n periode (gehad). Het is lastig, want het gaat ook ten koste van je eigen energie, maar heel veel is er niet aan te doen.

Ik heb voor mijn zoon een dromenvanger boven zijn bedje gehangen (helpt vast niet, maar je hebt tenminste het idee dat je wat doet) en hij krijgt twee keer per dag 2 tabletjes Kindival (Homeopatisch middel voor onrustige slapers). Inmiddels gaat het bij ons beter. Af en toe horen we hem nog jammeren/huilen of zelfs gillen, maar over het algemeen zijn de nachten weer rustig.

Succes,
Karin

Hoi,
Lieve is 15 mnd, en heeft ook een paar moeizame avonden gehad..mn het inslapen was crime.
Nu voelde ík net rechtsonder haar eerste kies door komen..en nog meer bobbels ook, dus ik denk dat dat er zeker mee te maken heeft..
Ze is normaal ook echt een makkelijke slaper!
Maar als mama van drie, weet ik dat alles weer overgaat, dus daar wachten we weer op..En ben bang dat je ook niet veel anders kan doen.
Gr Rina

Hoi hoi,

Sven heeft de laatste tijd ook vaak onrustige nachten. Bij hem zijn het ook zijn tandjes want die komen bij Sven altijd met meerdere tegelijk. En nu is hij ook nog verkouden, het arme mannetje.

Als je denkt dat het door pijn van de tandjes komt, zou je hem voor het slapengaan ook een paracetamolletje (zetpil) kunnen geven.

En het is inderdaad ook een fase dus even doorzetten!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Moeder van R,

Ben je nieuw hier? Volgens mij wel, in ieder geval dan ben je welkom op het forum!!

Feline heeft ook een periode gehad dat ze steeds wakker werd. Het lijkt nu over te zijn, ze zeggen dat het steeds een fase is en dat het een paar weken duurt.

Gaat het inmiddels al beter?

groetjes Mariska

Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reactie's, wist ik toch dat het best normaal was. Sinds afgelopen weekend slaapt onze kleine weer lekker door. Hij heeft er ook een hoektand bij dus dat zal het wel  geweest zijn. Met zijn vorige tandjes heeft hij daar eigenlijk weinig last van gehad maar dat wil dus niks zeggen.

@Mariska1980, ik ben niet heel nieuw maar plaats niet vaak een vraag of reactie. Lees al wel ruim anderhalf jaar deze site en het forum.

Terug
Bovenaan