slapeloze nachten

Ik ben nu 10 weken zwanger. En de laatste week slaap ik snachts nauwelijks. misschien een uurtje of 3. Overdag ben ik echter ook niet moe, maar probeer wel de rust te nemen. kent iemand dit, heeft iemand tips om toch voldoende nachtrust te krijgen????
 
Ooh, heerlijk dat je overdag niet moe bent. Ik slaap 's nachts wel meer dan jou, alleen moet ik er vaak minimaal 1x uit om te plassen en ik droom heel veel. Maar ik ben overdag echt moe....dus meestal ga ik tussen de middag even liggen.
 
hihi ik vind het maar vreemd dat ik overdag niet moe ben. ik sliep altijd zo'n 8 uur. En denk dat ik toch juist nu extra moet slapen, en niet minder. die nachtelijke toiletbezoeken heb ik ook. makkelijk 5 x per nacht hoor.
Ik werk in de gehandicaptenzorg en draai onregelmatige diensten. die zijn nu slopend. de nachtdiensten zijn nauwelijks haalbaar. nu hoeven die wettelijk ook niet meer. maar dat heb ik per 1 nov opgezegt. Nu rond 16:00 kak ik in. mega cup a soup moment!!!!!!!!!!!
 
Ik moet ook zo ontzettend vaak plassen!
En dan meestal als ik op mijn diepst slaap, heel irritant. Ben nu ook 10 weken.
Droom ineens ook heel vaak en vreemd vooral..
Gelukkig heb ik er overdag geen last van, moet wel vaker gaan zitten en effe bijkomen als ik bezig ben.
 
welkom in de wondere zwangere wereld :D
Hier ook eentje die in de zwangerschap eerst alleen maar sliep en daarna niet kon slapen...En als ik dan al sliep van die rare dromen indd. Het niet slapen is bij mij tot het eind van de zwangerschap geweest en nu ook weer met het kleintje (terwijl ik nu wel kan slapen haha maar nog ff geduld tot de kleine goed doorslaapt)

Wat bij mij hielp: goed uitrusten op de momenten dat het kon (boekje erbij, drinken binnen handbereik) en
heb mn werk aangepast, maar dat zal niet voor iedereen zomaar mogelijk zijn ben ik bang...
 
Ben altijd wel gevoelig voor dromen en had al vaak nachtmerries maar nu ik zwanger ben ist helemaal raak.
De dromen zijn vaak verward en haal alles door elkaar en vaak simpele dingen die overdag gebeurd zijn snachts erg ingewikkeld en extreem.

Slapen kan ik wel dag en nacht,
doe vaak smiddags als mn zoontje naar bed gaat ook lekker een dutje.

Heerlijk dat ik dan even naar bed kan!
 
ik vind het heel moeilijk om me overdag neer te geven, ben bang dat ik dan zeker snachts niet slapen kan.
Dromen doe ik niet. kan ook niet, als je niet slaapt haha.
 
De eerste weken viel ik na het werken op de bank in slaap. Even een uurtje slapen en dan kon ik er weer tegen aan. 's nachts sliep ik dan ook goed. Maar nu mijn buik dikker wordt wordt ik vaak wakker en kan ik niet zo lekker liggen. Daardoor ben ik als de wekker gaat nog erg moe. Heel lastig maar ja wat doe je eraan.
 
Terug
Bovenaan