Slapeloze nachten

Het begint me nu toch wel op te breken.
Vico wordt 's nachts regelmatig wakker. En dat loopt regelmatig op tot een keer of 5 per nacht. We geven hem dan zijn speentje en dan slaapt ie weer verden, maar 1 of 2 uur later sta je weer aan zijn bedje. Nu trekt hij zich sinds vorige week ook op aan alles waar die zich aan op kan trekken, en dat gebeurd dus ook 's nachts in zijn bedje. En dat terwijl hij in een slaapzakje slaapt.
Ik wordt er moedeloos van en merk dat ik nu aan het einde van mijn latijn ben.
Ik ben heel snel mijn geduld kwijt en mocht ik de mogelijkheid hebben dan zou ik, naar mijn idee, wel een week achter elkaar kunnen slapen.

Het consultatiebureau zei dat ik hem 's nacht best 2 uur mag laten jengelen en dat ie het op die manier wel afleert. Maar alleen bij het idee alleen al heb ik het gevoel dat ik dan een slechte moeder ben.

Hebben jullie tips hoe ik hem in kan stoppen dat hij niet kan gaan staan?

2 uur vind ik wel lang hoor (of ben ik de enige die dat vindt?). Ik laat Joshua altijd hooguit een kwartier jengelen als hij wakker wordt om te kijken of hij zelf weer in slaap valt. Als dat dan nog niet is gebeurd ga ik wel naar hem toe. Meestal heeft hij dan genoeg aan een knuffel (ik denk omdat de fase van dromen is aangebroken) en slaapt dan weer lekker verder.

Maar wat een oplossing kan zijn weet ik ook niet. Wat krijgt hij voor laatste voeding? Joshua kreeg nutrilon speciaal voor de nacht, weet even niet hoe dat heet. Daar sliep hij perfect op. Nu met de gewone voeding gaan proberen en dan slaapt hij veel lichter, dus we gaan weer terug naar de speciale Nutrilon of een beetje rijstebloem weer door zijn laatste fles doen. Daarbij lijkt het mij dat je partner en jij elkaar afwisselen 's nachts? Want om de 2 uur eruit moeten houdt niemand vol! En een vast ritueeltje voor het slapen gaan??

Joshua trekt zich trouwens ook overal aan op, met en zonder slaapzak. Meestal wordt hij dan driftig omdat hij te moe is om te blijven staan en zelf weer te gaan zitten. Loop meestal zijn kamertje in om hem weer neer te leggen zonder hem verdere aandacht te geven en dat werkt hier wel. Als is het soms 10x in en uit de kamer lopen wel irritant natuurlijk. Hoop voor je dat snel wat meer rust krijgt!!

Het klinkt herkenbaar, wij hebben dit ook gehad een maandje geleden. Ik ging er altijd wel uit. Nu gaat het een stuk beter, hij gaat meestal weer uit zichzelf liggen. Hij kruipt 's nachts het hele bedje door, maar vastleggen is ook geen optie. Hij heeft er geen probleem mee en zoekt zelf zijn eigen slaaphouding uit. Nu gaat hij nog wel eens staan maar dat is meestal pas 's ochtends of als hij echt iets heeft, speen uit bedje gegooid ofzo. Meestal kan hij zijn eigen speen terugvinden. Dus bij ons is het vanzelf over gegaan, ik heb hem nooit laten huilen. Succes!!!

Heel herkenbaar, je bent niet de enige die in de nacht op zit. Misschien dat dat je wat troost. Je denkt soms dat de hele wereld slaapt en dat jullie met je baby opzitten. Geloof me, het komt heel veel voor. Sven was ook zo'n draaier in bed en lag regelmatig in onmogelijke houdingen. Wij zijn toen de safetsleep gaan gebruiken en zijn slaapproblemen waren toen ook gelijk over.
hij heeft nl tot 6 maanden ingebakerd gelegen en toen we dat zijn gaan afbouwen begon de ellende. Hij sliep eindelijk door maar toen begon hij 's nachts weer veel te huilen. Toen zijn we de safetsleep gaan gebruiken en hij sliep veel beter. Ze liggen dan wat vaster en kunnen niet overeind komen. Het is wel een verantwoord hulpmiddel en wij roemen erop.
Sommige baby's zijn slechte slapers en bij ons ging het pas met 9 maanden beter. Zo ineens was het over. Wij hebben hem wel eens laten huilen, ja... je denkt soms toch dat het aandacht vragen is. Maar mijn ervaring is dat het niet echt uitmaakte... of je er nu wel of niet heen ging... ze moeten er zelf overheen komen.
Er is ook valdispert voor kinderen te krijgen wat je ook aan baby's mag geven, misschien dat dat kan helpen. Wij geven Sven ook valdispert en dit helpt hem goed, toen we gingen afbouwen werd hij 's morgens heel vroeg wakker.

Succes!

Hoi mijn kleine heeft het ook gehad. Dit ging naar een paar maanden over. Volgens mij begint dan ook het dromen. Hij heeft het nu soms als het te druk is geweest. Om de buurt eruit, niks zeggen. Vervelende fase, ik liep ook met wallen onder mijn ogen. Succes ermee.
gr.

ik zit er ook al 2mnd mee.dacht eerst dat het de 8mnd sprong was.ondertussen is ze al over de 10mnd.wij brengen haar om 20:00uur naar haar bed.dan is ze meest binnen een uur weer wakker en zit dan tot 24:00uur meest beneden.dan heb ik haar meest eindelijk in bed gelegd.'s morgens is ze dan om half8 wakker.en als ze dan overdag nog in totaal 2 uurtjes slaap mag ik blij zijn.als het me lukt om haar 's avonds te laten slapen zit ik dus ook snachts beneden.dat had ik een maand geleden dus een paar weken.ik heb dan liever dat ze 'savonds beneden zit.heb ik in ieder geval nog me nachtrust.dit is mijn 2de.merk wel dat ik haar sneller uit bed haal als ze huilt.ben bang dat anders mijn oudste ook wakker word.
het lijkt wel of ze niet meer slaap nodig heeft,ze is niet sagerijnig ofzo.gelukkig maar.hopen dat het snel over gaat maar ook ik ziet dat soms somber in.vertel me zelf maar dat het haar tandjes zijn.want die heeft ze nog niet.
sterkte ermee

bloempje wat is valdispert???

Elay heeft nooit goed geslapen. Nu hij kruipt is ie gelukkig wat meer moe, maar is ook echt een spook 's nachts.
2 uur laten huilen vind ik ook echt teveel. Dat zou ik nooit kunnen.
.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en doe rustig aan, neem soms vrij en het gaat echt over.

Nog 1 tipje: geen slaapjes meer na 16u.
Dan slaapt ie rond half 8 erg vast bij ons. En dan rond 24u 1x wakker, heen en weer wiegen, slapen en slaapt tot 7u.

Bedankt voor al jullie reacties!
We gebruiken nu sinds afgelopen vrijdag de Nutrilon Goede Nacht, en moet zeggen dat dit goed werkt.
We zijn er sindsdien niet meer uit geweest 's nachts.
Zo komen we ook weer eindelijk een beetje uitgerust uit bed 's morgens.

Terug
Bovenaan