<p>Hoi hoi, </p><p>Ik weet het even echt niet meer… onze kleine vent is bijna 6 maanden en drinkt (borst) en eet zich helemaal rond! Maar van zijn slaapritme snap ik helemaal niets.. </p><p>Toen die klein was sliep die al gauw in de nacht door (van 23.00 tot 6.00 en soms nog langer) maar ons probleem zit hem in de vooravond. <br />Rond 17.00/1800 groente, daarna badje, nog even drinken en dan naar bed. Dan ligt die er vaak rond 19.30 in. Hij is dan ook moe. Maar dan is die rond 20.30/21.00 vaak weer wakker.. en dan proberen we hem weer in slaap te brengen, maar tevergeefs.. en nu heeft de 4/5 maanden slaapregressie heeft ervoor gezorgd dat hij s nachts ook weer komt voor een voeding.. ik las dat dit weer normaal wordt na een paar weken, maar hier is het nog steeds om 2, 4 en 6 u AAN.. </p><p>met als gevolg; we beginnen met ons bedritueel.. om 19.30 een slapende baby.. en dan begint het.. 20.30 uur wakker.. niet meer willen slapen.. pogingen hem weer naar bed te doen.. 23.00 in bed.. slapen.. en dan om 2,4 en 6 uur weer.. en dan begint de ochtend.. <br /><br /></p><p>hoe leer je je baby dat zijn “nacht” om 19.30 uur begint en blijft slapen.. </p><p> </p><p>liefs </p>