Slapen 10,5 maand

<p>Ik weet dat hier al heel veel topics over zijn maar wil toch even mijn verhaal doen. <br /><br /></p><p>Onze dochter van 10,5 maand slaapt sinds een paar weken zo slecht overdag. Ze kruipt haar hele bed door en kan de slaap maar niet vatten. Gevolg: korte slaapjes en doodmoe. Ik leg haar altijd rond dezelfde tijd in bed en soms duurt het wel 1,5 uur voordat ze in slaap is om na een klein uur weer wakker te worden.   <br /><br />Ik leg haar neer en als ik beneden ben zit ze al weer. Dan speelt ze wat, prima, maar ze kan zich vaak dan niet meer neergeven. Dus ga ik na een tijdje weer naar boven, leg haar weer neer. En dit dan zo’n 3 keer voordat ze slaapt. <br /><br /></p><p>Nou ja, korte slaapjes dus en dan chagrijnig en moe de rest van de dag. Meestal is dit als ze voor een grote ontwikkelingsstap zit. Ze kan bijvoorbeeld net kruipen. Maar het wordt niet echt beter als ze die mijlpaal heeft gehaald. Op de opvang en bij oma’s heeft ze dit ook. </p><p>Iemand herkenning of tips? </p>

Mijn jongste dochter is nu ook 10.5 maand. Ze slaapt 2x per dag, meestal 2x 1.5 uur. Maar de laatste tijd is het middagdutje vaak maar 40 minuten.. 
Ze is om 6.00/6.30 wakker meestal. Gaat om 9.30 weer naar bed. Soms slaapt ze direct, maar er zijn ook vaak dagen dat ze idd gaat staan/zitten.. dan staat ze te jammeren aan de rand van haar bed en ze gaat niet zelf terug liggen. Ik moet haar dan ook wel eens 10x terug leggen voor ze eindelijk slaapt. Slaapt ze na 15 minuten nog niet, haal Ik haar even eruit en dan probeer ik het 10 minuutjes later weer en dan gaat ze vaak wel in 1x slapen.
In de middag gaat ze om 14.00 naar bed. Hetzelfde liedje als s ochtends, soms slaapt ze direct, soms echt niet. Ze sliep meestal wel tot 15.30, maar de laatste tijd is ze dus vaak om 14.45 al wakker. Toch is ze wel vrolijk en red  ze het prima tot 19.00/19.30.
Vannacht was het ook feest hier, ze werd om 23.00 wakker, ging continu zitten en staan. Beetje melk gegeven,  niks hielp. Pas om 1.30 sliep ze weer. Ze heeft lang zitten jammeren in bed. Dit was de eerste keer dat het ook s nachts was. Hopelijk eenmalig.
Ik herken dit van mijn oudste dochter ook nog wel. Als ze eenmaal kunnen staan/zitten, is dit zo interessant voor ze.. als ze eenmaal een maandje verder zijn, gaan ze zelf weer terug liggen in bed en is dit weer voorbij..
Hoe vaak slaapt jouw kindje nog? Want 1.5 uur lang mopperen in bed en niet slapen is wel heel lang, is ze niet toe aan minder slaapjes of later op de dag naar bed? Hier is de wakkertijd minimaal 3 uur. Tussen het laatste slaapje en de nacht zelfs wel 4.5 uur.
Het gaat voorbij, echt waar. Gewoon weer zo'n 'fase' haha

Aah ja komt wel overeen qua slaapjes hoor. T was altijd van 09.45-11.15 en van 14.00 tot 15.30 ongeveer. 
ze is ook wel moe genoeg maar inderdaad, veel te interessant om te zitten en spelen in bed. 
Zal inderdaad wel een fase zijn maar ik vind t niet zo'n leuke! 
Savonds gaat t vaak wel ik 1 keer goed, soms moet ik nog wel een x terug maar slaapt ze zomaar in. En nog geen nachtelijke feestjes. Hopelijk was afgelopen nacht voor jou eenmalig! 

Terug
Bovenaan