slapen 11 maanden

Mijn dochtertje, bijna 11 maanden, slaapt naar mijn idee slecht overdag.

S'avonds ligt ze rond 19.30-20.00 uur op bed en slaapt (meestal) door tot een uur of 7.00. Na haar flesje gaat ze rond 8.30/9.00 uur weer naar bed en slaapt meestal een uur a anderhalf uur. S'middags pakt ze als het meezit nog een uurtje en daar blijft het bij. In de avond merken we dat ze erg moe is en is niet te genieten. Maar nog even in bed leggen heeft geen zin. Het is dus echt rekken tot haar laatste flesje en dan als een gek haar bed in.

Hoe slapen jullie kids bij 11 maanden? En nog tips om haar eind van de middag beter te laten slapen?

Thanks
Meike
 
Hoi meike,

Hihi, lastig hé die overgang bij 11-12 maanden. Ik had bij mijn dochter hetzelfde. Wij zijn met ongeveer 11 maanden overgestapt op 1 slaapje. Ze kreeg dan tegen 11 uur al haar broodje en ging om 11.30 naar bed en sliep tot 15.00-15.30. Toen redde ze het ook tot 19.30. Het zal even wennen zijn, maar ze is er wel aan toe als ik het zo lees.

Succes!!
 
Hoi,

Onze dochter slaapt van s avonds half 8 tot de volgende morgen half 8.
S ochtends gaat ze om half 10 tot half 12 en dan s middags van half 3 tot half 5. zo ongeveer.

Als je ze nu s avonds iets eerder op bed leg is ze dan s morgens eerder wakker?
Je kan ook proberen het slaapje s morgens in te korten in de hoop dat ze s middags langer slaapt en het wat langer volhoud.
Lastig he!!
 
Hoi hoi Meike,

Ikzelf ben met ongeveer 10 maanden begonnen om de ochtend slaapjes in te korten. Met 11 maanden sliep onze zoon niet meer. Hij kreeg dan om 1200 - 1230 een boterham en een beetje optimel en sliep dan tot 1530 uur. Nu, hij is 1,5, gaat hij om 1300 uur naar bed en als hij niet uit zijn eigen wakker word maar ik hem wakker om 1530 uur.

Groetjes,

Miriam
 
hoi hoi,

mijn kleine meid slaapt ook nog 2 x op een dag en ik merk dat ze dat prettig vind dus ik hou het nog ff zo.
als ik vrij ben dan slaapt ze tot half 8 uit en dan gaat ze om 10 uur weer het bed in tot 12 uur en smiddags om half 3 tot half4 of 4uur en dan gaat ze om half 8 weer naar bed
als ik moest werken dan kwam ze om half 6 haar bed uit en dan is ze ondanks haar slaapjes s avonds ook niet te genieten.

groetjes
peetje
 
Terug
Bovenaan