Slapen 16 maanden

<p>Hoi.</p><p>Onze zoon is bijna 16 maanden oud nu.sinds 2 weken word hij snachts wakker of vroeg in de avond  en zit dan op zijn knietjes in bed te huilen .als je em dan oppakt slaapt et weer zowat op je schouder.... maar zodra je em weer neer legt ... draait hij zich gelijk om en is het weer huilen.</p><p>Hij sliep altijd goed van 19 uur tot gemiddeld 09.30 uur. Met 1 slaapje overdags al een poosje</p><p>Iemand herkenbaar of tips?</p>
 
Bij ons gebeurde dit altijd in zijn sprongetjes en tijdens dr fase van verlatingsangst. Wij haalden hem altijd uit bed, even troosten en weer terug in bed. De keren daarna lieten we hem liggen, aaide we hem over zijn bolletje en gingen we weer. We deden dit altijd max 4 a 5 keer (uurtje bezig) en dan viel hij weer in slaap. Waren altijd zware weken, maar ik kan je vertellen dat dit weer overgaat
 
Ons zoontje van bijna 14 maanden  heeft dit ook . Ineens sinds 2 weken dat die  regelmatig  savonds  en snachts wakker word en gaat zitten en gaat huilen .  Vaak met troosten en zn knufje en tutje krijg ik hem wel stil gelukkig.
Ik denk dat het gewoon fases zijn . En dat vanzelf weer over gaat . Gewoon er op dat moment  zijn voor je kindje meer kun je niet doen ?
 
Herkenbaar. Even knuffelen en dan terugleggen. Je kunt dan steeds even na 5 (of 10 min) even kijken wanneer t nog huilt, maar niet meer uit bed halen.
Wat ik ook wel doe is, als ik merk dat 1 van de kinderen onrustig beginnen te slapen, met gedroogde salie door huis. Als een soort wierrook branden en dan door je hele huis heen, half uur alles dicht en dan luchten. Errkt hier ook altijd erg goed.
 
[quote quote=10268503]Herkenbaar. Even knuffelen en dan terugleggen. Je kunt dan steeds even na 5 (of 10 min) even kijken wanneer t nog huilt, maar niet meer uit bed halen. Wat ik ook wel doe is, als ik merk dat 1 van de kinderen onrustig beginnen te slapen, met gedroogde salie door huis. Als een soort wierrook branden en dan door je hele huis heen, half uur alles dicht en dan luchten. Errkt hier ook altijd erg goed.[/quote]
Werkt dit serieus? Ik was nooit zo van dit soort dingen, maar sinds een tijdje verdiep ik me wat meer in geluk/innerlijke rust/mindfullness enzo. Ik had hier nog nooit van gehoord en nu is het in een maand tijd al 2x 'op mijn pad' gekomen.
Oké, dat was even off topic. Verder lees ik mee, want hier ook sinds een week wat onrustige nachten. 
 
Dat wakker worden in de avond of nacht is heel herkenbaar.  Dat wakker worden om 9.30 komt alleen voor in mijn dromen. Ik ben al blij als de 7 in de klok zit. 
 
Mijn zoontje 14 maanden had dit ook. Het CB gaf het advies hem niet uit bed te halen maar even een aai over zijn bol, kroel erbij, tutje erin en 1 vaste zin fluisteren. Binnen paar minuten terug en herhalen tot hij stil was en sliep. Binnen 1 week zou hij doorslapen.
Jaa vast dacht ik dan kennen jullie mijn zoontje niet krijst schreeuwd alsof we hem vermoorden.
Hier werd de zin ga nog maar lekker slapem pspa en mama gaan ook nog slapen. Kroel, aai, tut en gaan.
Het heeft 1 helse nacht gekost, maar wonder boven wonder gaat het nu super!
Hopelijk gaat het snel beter, succes!
 
Terug
Bovenaan