slapen 2

Ha Moeders,

Net zoals mijn voorgangster ben ik een beetje aan het einde van het zoeken naar de slaapritme van me dochter ( 5 weken oud).
Voorgaande weken was ik lekker aan het opscheppen over hoe goed ze het wel niet deed en heb nu het gevoel dat ik er voor gestraft wordt want ze is niet meer zoals ze was.
Ik moet erbij zeggen dat we dit ook met mijn oudste dochter hadden, erge slaapproblemen!
Ik zag het gewoon niet en schoot in de stress als ze niet deed wat ik hoopte dat ze zou doen.

Onze kleine meid is het niet voor plan om alleen te gaan slapen..
Als je haar na de voeding bij je neerlegt en ze dan slaapt na een kwartier dan kun je haar zo in bed leggen en dan slaapt ze tot de volgende voeding.
Maar dit doet ze zelfs niet meer, ja 5 minuten en dan is ze echt zo verschrikkelijk over stuur (want ik laat haar nu wel huilen..) dat ik haar haar haast niet getroost krijg...

Ik maak me zorgen want ik heb nog een dochter van bijna 2 die er rond loopt en kan toch niet met die kleine meid de hele tijd op de arm lopen tot dat ze slaapt...???
Maar ook niet op bed leggen en dan helemaal overstuur laten gaan???
Ik heb de handen gewoon niet vrij met 2 kids.
'
OOk in de box wil ze niet liggen, niet in de schommelstoel, niet in de wipstoel..helemaal niks.
Het liefst wil ze dat je met haar rond loopt OP DE ARM..want in de wandelwagen is ook geen succes.
Dus per saldo komen we de duur ook bijna niet meer uit...
Ik vind het gewoon zo zielig voor mijn oudste dochter.

Voor de zekerheid heb ik ook een afsprrak gemaakt met de huisarts want ik denk dat ze ook verborgen reflex heeft.
Ze overstrekt zich naar de voeding, is heel onrustig en huilt dan veel ( kindjes horen toch tevreden te zijn na een voeding??) speen spuugt ze uit...je hoort haar haar voeding gewoon opboeren maar er komt geen voeding uit de mond.
Heeft constant de hik..

Pff..wat is het moeilijk!
Hoop niet dat we hetzelfde krijgen als met mijn oudste dochter de eerste maanden want die waren alles behalve leuk!

Hoe doen andere ouders dat toch met meerdere kinderen??
Hebben die wel 4 handen?

hoi hoi, ik ben van het mei-forum, onze jongste zoon is bijna 10 weken. ik heb nog een zoon van 2,5 jaar. ik denk soms ook weleens handen tekort te komen, maar ik heb wel het geluk dat onze jongste niet zo moeilijk is. hij is tevreden na de voeding, slaapt lekker een paar uurtjes per dag en slaapt savonds van half 10 tot 6 uur de volgende ochtend. mijn oudste zoon is wel een handvol, hij is heel temperamentvol en pakt de aandacht wanneer hij kan. toch kan ie zichzelf ook goed vermaken, hij is gek op spongebob en als ik hem even niet aan kan of hem even niet de aandacht kan geven die hij wil, zet ik een dvd van spongebob voor hem op. ik doe hem ook weleens een dag naar mijn schoonmoeder, of naar mijn eigen moeder (die woont op een boerderij dus dat vind ie helemaal te gek) zodat ik eens een beetje tijd voor mezelf en de jongste heb.

misschien heeft je dochter inderdaad reflux, misschien johannesbroodpitmeel proberen? mijn oudste had het ook, ik gaf hem nutrilon omneo met een extra schepje jbp, en dan ging het wel. hij heeft wel veel overgegeven tot hij een jaar oud was. jeetje, wat lastig allemaal he. je moet er achter komen wat er is met je dochter dat ze zo onrustig is, en misschien is het fijn voor je oudste om eens dagje naar oma te gaan, is voor jezelf ook weleens prettig misschien. ik kan je verder niet veel tips geven, maar ik weet zeker dat er meerdere moeders zijn met deze strubbelingen. heel veel succes!

Hoi,

Als je vermoed dat ze reflux heeft dan kan je alvast haar hoofdeinde wat verhogen dmv bvb een boek of een plank.
En na de fles 15 a 20 min nog even rechtop houden.
Nutriton van nutrilon of johannesbroodmeelpit toevoegen aan de fles scheelt al heel veel.En het kan echt geen kwaad.(Friso comfort is al voeding gemengd met verdikking deze gebruikte ik bij mijn zoon.)

Ik heb zelf een zoon met verborgen reflux gehad en die had zelfs medicatie ervoor.
En mijn zoontje van 5 weken heeft nu ook verdikking in de voeding ivm vele spugen maar heeft nog geen medicatie nodig waar ik erg blij mee ben.
Vanaf vijf weken komt er ook een sprongetje zijn de baby's ook wat onrustiger en willen veel bij je zijn.

(Dit heb ik als advies gehad van de arts en met goed resultaat.)
Wat betreft het slapen is het toch beter om je kleine meid wakker in bed te leggen als ze gaat gapen ,oogjes wrijven.En huilen kan geen kwaad zolang ze niet over hun toeren gaan.
Om de vijf minuten voorzichtig kijken of alles goed gaat.Het is even doorbijten maar je zal zien dat het huilen steeds korter gaat duren per avond.Mijn zoon huilde eerste avonden 30/40 minuten en uit eindelijk 2 a 3 minuten huilen en lag dan heerlijk te slapen

Als je gaat leren inslaap vallen op de arm krijg je een grote klus omdat af te leren.
Maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf mag maken.

Sterkte de eerste periode is gewoon pittig.
En neem je rust zodra het kan.
Kleintjes op bed, moeders ook .

Mama van bijna 4 jarige ,2 jarige,5 weken oude baby

heb dit ook gehad met Rivano,eerste 5 weken slapen van voeding tot voeding,toen ging het een aantal weken veel moeilijker...best lastig want wist op een gegeven moment ook niet meer wat ik moest doen...maar goed bleek dus regeldagen/sprongetje te zijn,bij jou meisje misschien ook wel?nu slaapt meneertje in de puckababy en slaapt ie veel rustiger(is inmiddels wel ruim 15 weken)er zijn nog steeds momenten dat ie slecht slaapt maar gaat de goede kant op....ik weet die 1ste 3mnd zijn nooit echt makkelijk,hoor er zoveel moeders over,nog even doorbikkelen echt meestal word na 3 mnd echt beter en kunnen ze meer en meer tevreden.hier nu een heel makkelijk kindje.(is nooit heel lastg geweest ook hoor maar wel mama veel nodig.
en is anders een draagdoek niks voor jullie??
over je dochter niet te veel zorgen maken hoor,het hoort er gewoon bij en je kan niet meer doen dan je best en de momenten pakken dat je wel even tijd voor dr hebt.hier is het net zo want heb ook nog 2 kids van bijna 5 en bijna 2.
voor reflux zou ik zeker even naar de dokter gaan

liefs jootje

Je zit ook middenin een sprongetje dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
Daarnaast moet je proberen niet teveel vooruit te denken. Het kan ook zo ineens weer anders gaan. Wees niet teveel bang voor slaapproblemen want jonge baby's hebben veelal moeite met alleen in bed in slaap komen. Wieg haar dus lekker in slaap en leg haar dan weg. De eerste 6 maand kun je ze niet verwennen. Probeer het over een tijdje gewoon weer om haar alleen in bed te leggen.
Het gaat soms zo ineens over. Sommige baby's doen er gewoon lang over, onze vent begon pas met 4 maanden goed in te slapen als ie in bed lag. Daarvoor moest in er nog vaak heen om te troosten en speentje te geven.

Misschien is de osteopaat wat als ze onrustig blijft. Het heeft ons wel geholpen. En ik zou ook zeker even checken of zze heen reflux heeft want daar kunnen ze erg veel last van hebben.

Succes ermee! Het is heftig die eerste maanden maar het komt allemaal vanzelf weer goed hoor.

Klinkt wel als reflux. Ik zou inderdaad het bedje schuin zetten en Nutriton door de voeding doen. Mijn oudste had verborgen reflux en de 2e heeft het veel erger. Die krijgt 2 soorten medicijnen erbij. Mijn oudste is nu 15,5 maand en de 2e 7,5 week. Ik heb ook gewoon handen tekort. Slapen is bij allebei een drama op het moment. Sprongetjes geloof ik niet in, maar dat is persoonlijk. Ze ontwikkelen ze zich constant door naar mijn idee. Inbakeren zou je kunnen proberen, maar het was bij mijn jongens juist uit den boze.

Ik heb mijn oudste ook ingebakerd gehad.
Maar er is verhoogde risico op verstikking ivm spugen en ze vast liggen.En dus minder makkelijk kunnen bewegen.
Wel iets waar je dus goed over na moet denken.

Terug
Bovenaan