Slapen 20 maand

<p>Hoi mede ouders van nu.</p><p>Mini was altijd een hele goede slaper, neer leggen en slapen. Sinds vorige week is het “mis” ik heb heel veel forums gelezen over dit onderwerp maar misschien lees ik hier wat nieuws.</p><p>wij hebben voor het slapen gaan een vast ritueel en zeer strikte bedtijden. Daar ging het altijd fantastisch op. Nu als we hem na het ritueel neerleggen, is het krijsen en schreeuwen. Hij lijkt wel woest!</p><p>De eerste avond was het 1.5 u boos zijn, ging eerst na 5 minuten heen, knuffelen en weer weg leggen. Toen opbouwen, 10 minuten etc. Hij werd toen alleen maar bozer bij het weg leggen. De avond erop was het een stuk korter dat hij schreeuwde ( ging maar staand slapen wist niet wat ik zag)  en die avond er op maar 5 minuten. En die 5 minuten schreeuwen en boos zijn blijft het nu bij. Ik leg hem neer op bed, zeg altijd welterusten lieverd, geef een dikke kus aai over de bol, bij de deur hou van jou. En ga dan voor 5 minuten niet meer terug. En nu is het vaak al klaar binnen die 5 minuten. </p><p>Merk dat ik me begin af te vragen wat het kan zijn, omdat hij nooit zo ging slapen. Maak me zorgen en wordt er nerveus van. Terwijl we ons echt beseffen dat het een perfecte slaper is en we knijpen onze handen hier ook voor dicht.</p><p>Ben meer benieuwd naar zijn hier meerdere ouders mee bekend? Is het de leeftijd, eigen wil ontwikkelen? Is het uit proberen? Het doet me zeer, ik wil ( heb ik wat te willen?) dat mijn schatje tevreden gaat slapen in plaats van zo boos te zijn.</p><p>meerdere die hier ervaring mee hebben met 20 maand? Wat hebben jullie gedaan?</p>
 
Hier is o ze zoon bijna 13 maand. Ging ook altijd slapen zonder mopperen of te huilen. Hier heeft hij het 1.5 week gedaan. Nu slaapt hij weer zonder eerst te huilen. Zet nu wel standaard muziek van de babyfoon aan.
 
Bedankt voor je reactie! Je hebt verder niks anders gedaan? Gewoon laten mopperen/huilen muziekje aan en na 1.5 ging het vanzelf weer beter? Hopelijk is dat hier ook zo, niks aan als het zo gaat!
 
Ben gewoon hetzelfde blijven doen. Alleen muziekje nu aan gedaan. En was dan na 5 min ongeveer stil. Als ik zijn steentje op de grond hoorde vallen ben ik wel teruggegaan als hij huilde. Maar zonder wat te zeggen. En idd na 1.5 week was het opeens over. Heel bijzonder.
Hopelijk bij jullie ook
 
Terug
Bovenaan