Slapen 3 maanden

<p>Mijn dochter van 3 maanden wil overdag niet goed slapen.</p><p>Meestal slaapt ze savonds ergens tussen 21 en 23 uur en word ze tussen 6 en 8 wakker. Als ze wakker word geef ik haar 1 kant Bv waarbij ze vrij snel in diepe slaap valt. Ik laat haar dan slapen . Meestal slaapt ze dan nog zo'n 2,5 uur door. </p><p>Nu lees ik overal slapen, voeden, knuffelen, spelen en weer herhalen . Moet ik haar nu na haar eerste voeding wakker maken om te knuffelen en te spelen, of toch gewoon door laten slapen?</p><p>Ik voed op verzoek , maar wil dat ze overdag beter kan slapen. Wat zouden jullie doen? </p>
 
Klinkt fijn dat ze 's nachts redelijk door slaapt ? hier een kleine man van 2,5 maand en ook bv op verzoek. Op de dag probeer ik: voeden 1 kant, verschonen, andere kant voeden, knuffelen/kletsen, zelf even spelen in de box en dan weer naar bed (max 1,5 uur in totaal voor hem) aan te houden. Wat hij dan slaapt is heel verschillend (en soms lukt het niet) en valt ook nog niet gemakkelijk in slaap, maar lijkt wel iets meer te begrijpen wat wanneer komt. Hopelijk werpt die structuur over een tijdje nog meer zijn vruchten af. Kijk vooral wat voor jullie werkt. Na de 1e voeding zou ik haar zelf persoonlijk niet wakker maken als ze in slaapt valt en op de dag in haar wakker momentjes na de voeding knuffelen en spelen. 
 
Je kunt proberen een vast ritme in te brengen qua slapen. Blijf voeden op verzoek, daarna spelen, knuffelen etc. Na 1,5uur ongeveer neerleggen (vaste plek kan ook helpen). Ze zal niet meteen gaan slapen omdat ze het nog niet gewend is, maar na een paar dagen went ze wellicht aan het ritme en vindt ze de rust om ook overdag te slapen!
Komt ze ook om de 3/4 uur qua voeden of wisselt dit nog? Het kan namelijk ook zo zijn dat ze baat heeft bij wat meer vaste voedingsmomenten en dat je probeert een schema in te bouwen. Als ze wakker is voeden, 3 uur later weer en tussendoor bovenstaand slaapritueel toepassen. Dit heeft bij onze zoon goed geholpen. Sommige baby's houden van meer regelmaat qua voeding en duidelijkheid.
Als 'niets' werkt is ze misschien gewoon een gezellige, alerte baby die liever alles meekrijgt van de dag. Alleen lijkt me het goed dat je het uitzoekt.
Heel veel succes, hoop dat je er wat aan hebt!
 
Je kunt proberen een vast ritme in te brengen qua slapen. Blijf voeden op verzoek, daarna spelen, knuffelen etc. Na 1,5uur ongeveer neerleggen (vaste plek kan ook helpen). Ze zal niet meteen gaan slapen omdat ze het nog niet gewend is, maar na een paar dagen went ze wellicht aan het ritme en vindt ze de rust om ook overdag te slapen!
Komt ze ook om de 3/4 uur qua voeden of wisselt dit nog? Het kan namelijk ook zo zijn dat ze baat heeft bij wat meer vaste voedingsmomenten en dat je probeert een schema in te bouwen. Als ze wakker is voeden, 3 uur later weer en tussendoor bovenstaand slaapritueel toepassen. Dit heeft bij onze zoon goed geholpen. Sommige baby's houden van meer regelmaat qua voeding en duidelijkheid.
Als 'niets' werkt is ze misschien gewoon een gezellige, alerte baby die liever alles meekrijgt van de dag. Alleen lijkt me het goed dat je het uitzoekt.
Heel veel succes, hoop dat je er wat aan hebt!
 
Terug
Bovenaan