Slapen 4 maanden

<p>Als eerst wil ik zeggen dat ik niet mag klagen maar onze dochter van 4 maand gaat tussen  6 en 7 op bed krijgt dat tegen 10 uur een fles en slaapt dan door tot 6 uur soms iets eerder en wil dan naar de fles niet veder slapen. Alleen eerst was dit niet zo was ze wakker om half 8 of 8 uur. Ik probeer haar de fles van 10 uur wakker te geven. En heb de voeding overdag ook al iets opgehoogd maar geen verandering. Dit is nu z'n 2 week dat ze tegen half 6, 6 uur wakker is. Iemand ervaring of tips haar in de ochtend iets langer door te laten slapen? </p>

Het is bij ons nooit gelukt bij onze oudste om hem later wakker te laten worden. Een super donkere kamer hielp
Iets. Wat ook wel hielp was de overgang naar zomertijd, maar bij de volgende tijd wisseling zat je je weer met zijn vroege wakker tijd. Nu hij een kleuter is slaapt hij meestal tot 7 uur en merk je wel dat hij bijvoorbeeld in het weekend, vakantie of gewoon als hij moe is langer doorslaapt.

van 22.00u tot 6.00u slapen is eigenlijk wel al heel knap hoor voor een kindje van 4 maanden! 
Je zou allerlei dingen kunnen proberen (late voeding een uur later, slaapjes overdag anders indelen), maar ik zou vooral heel blij zijn met een kindje van 4 maanden die deze nachten maakt :)

6 uur is inderdaad een heel normale wakker tijd. Zeker als ze tussen 6/7 op bed gaan dan hebben ze al een nacht van 11-12 uur gehad. Ik zou vooral blij zijn dat je in de nacht niet uit moet?

Terug
Bovenaan