Slapen 9 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Hier ging het slapen eigenlijk altijd heel erg goed, tot afgelopen week. Onze kleine man sliep overdag 2x 1,5 uur & 12 uur onafgebroken in de nacht.</p><p>Het in slaap vallen is nu erg moeilijk. Smorgens gaat nog, maar Smiddags gaat dit met veel tranen en veel moeite.</p><p>In de avond valt hij niet meer zelf in slaap, om Vervolgens om 05:00 wakker te worden.</p><p>Het is vooral moeilijk dat hij niet te troosten lijkt. Zo intens verdrietig en hard krijsen. Schone luier, slokje melk, bij hem blijven.. niets helpt!</p><p>Zijn er meer mensen door deze fase gegaan? Wat hielp er bij jullie? Wat hielp hem weer lekker te slapen & niet zo verdrietig te zijn?</p>

Tja t zijn hèlaas fases idd.. mijn jongste dochter is nu 12 maanden en heeft ook periodes gehad dat slapen moeilijk was en ook rond de 9 maanden dat ze om 5.00 uitgeslapen was. Dat duurde een paar weken. Nu is het gelukkig weer 6.00/6.30, dat voelt al als een feestje haha! 
12 uur onafgebroken slapen heeft ze overigens nog nooit gedaan denk ik,meestal moet ik er s avonds of s nachts nog wel 2x heen voor een speentje of een enkele keer zelfs voor 90cc extra melk. Dus daar mag jhe je wel gelukkig mee prijzen hoor ;) 
Weinig tips, maar weet dat het wel normaal is. Zulke fases komen en gaan. Op een dag gaat het weer beter. Ik nam haar om 5:00 vaak tussenin met een slokje melk in de hoop dat ze nog even sliep. Maar soms zaten we ook om 5:30 al beneden...

Hoe zijn de slaapjes overdag? Ik maak mijn dochter om 11.00 wakker uit haar slaapje zodat ze er om 14.00/14.30 echt weer in kan voor een uurtje. Als ze tot 11.30 of later slaapt, krijg ik haar onmogelijk in bed in de middag. Wakkertijd is wel 3 uur in de leeftijd van 9 maanden.

Tja t zijn hèlaas fases idd.. mijn jongste dochter is nu 12 maanden en heeft ook periodes gehad dat slapen moeilijk was en ook rond de 9 maanden dat ze om 5.00 uitgeslapen was. Dat duurde een paar weken. Nu is het gelukkig weer 6.00/6.30, dat voelt al als een feestje haha! 
12 uur onafgebroken slapen heeft ze overigens nog nooit gedaan denk ik,meestal moet ik er s avonds of s nachts nog wel 2x heen voor een speentje of een enkele keer zelfs voor 90cc extra melk. Dus daar mag jhe je wel gelukkig mee prijzen hoor ;) 
Weinig tips, maar weet dat het wel normaal is. Zulke fases komen en gaan. Op een dag gaat het weer beter. Ik nam haar om 5:00 vaak tussenin met een slokje melk in de hoop dat ze nog even sliep. Maar soms zaten we ook om 5:30 al beneden...

Slaapjes overdag zijn al een aantal weken heel constant. 
smorgens van 08:30 tot 10:00/10:30
smiddags rond 13:00 er weer in, tot 14:30/15:00. 

redelijk 2-3-4 schema dat werkt(e).
nu open ik vanmorgen een topic en gaat meneer de hele dag al slapen zonder gemopper ?.

Het kan niet aan iets simpels liggen als de warmte? Het is de hele week zo ontzettend warm. Merk aan mijn dochter van dezelfde leeftijd dat ze hier best veel last van heeft.
Ik herken het slaapprobleem niet. Het vaste slaapritueel is helpend. Bij het inslapen helpt een flesje melk bij ons goed

Wat fijn dat het weer goed gaat! Mocht het toch weer minder gaan, ik volg de wakkertijden en gemiddelde slaapduur van een slaapcoach voor mijn zoontje die jonger is en die slaapt overdag wel wat minder dan jouw zoontje(Max 3 uur). Ik maak hem in de ochtend wakker na Max een uur want anders is slapen in de middag en avond moeilijker. Maar misschien heeft jouw zoontje wel wat meer slaap nodig dan gemiddeld! Het is natuurlijk niet voor niets aan gemiddelde. :) 

Terug
Bovenaan