slapen.... ahum...niet dus....

Hallo mommas

Ik heb jullie tips weer eens nodig.
Stefan word iedere morgen om 5.30 wakker (sinds de klok terug ging).
Ik word hier echt zoooo moe van. Hij is dan gelijk klaar-wakker en roept heel hard PAAAPPPPPAAAA!!!! en als die niet reageerd MMMMMAAAAAAAMMMMMMAAAAA!!!!!

Hij gaat 's avonds tussen 19.15 en 19.45 naar bed en ik moet zeggen dat ik dan blij ben dat ie naar boven gaat (zodat wij een rustig avondje hebben...)
" s Middags gaat hij ook nog slapen en dan slaapt hij gemiddeld 2 uurtjes... Hij heeft dat echt nog nodig...
Als ik hetm 's avonds later op bed leg, word hij toch nog vroeg wakker...

Wie heeft DE tip zodat ons gezin weer een uitgerust gezin word???

Groetjes
Go, mamma van Stefan en 23 wkn zwanger van purkje

Yoëll wed ook vroeg wakker 's morgens.
Ook tussen de middag sliep hij nog 2 uur. Dit heb ik ingekort, hem eerst een aantal dagen na anderhalf uur wakker gemaakt en daarna na een uur.
In het begin was hij heel chago en niet gezellig, maar na een uur trok het bij.
's Morgens werd hij steeds wat later wakker. Ook nu tussen de middag wordt hij zelf na een uur a vijf kwartier zelf wakker en dan gaat prima. 's Morgens komt hij zo rond een uur of zeven.

Misschien is het ook een poging waard voor jullie.

Succes

Het enige wat ik nu kan bedenken is het middagslaapje toch echt inkorten. Probeer het eens een aantal dagen met een uurtje  slaap 's middags  en kijk dan hoe het gaat. Wellicht is hij toch al zover dat hij zijn middagslaapje niet meer zo nodig heeft. Toen ik zwanger was van nummer 2 stond ik er ook zo voor, d.w.z. Merijn wilde 's middags niet meer slapen. En dat terwijl ik er toen zo ontzettend aan toe was om 's middags ook even rust te nemen. Het probleem is dat kindjes nu eenmaal geen aan en uit knopje hebben en je alleen maar kunt experimenteren. Succes met het vinden van het juiste ritme....

Groetjes Fonske.

Hier ook een vroege vogel, ook al slaapt ze 's middags niet of max een uurtje.
Rond dezelfde tijd roept dit meiske hier: "PAPAAAA, glote bed slaapuh".
Maar goed, ze slaapt niet echt veel meer, woelt en draait en wij slapen dus ook niet echt veel meer.
Wij hebben nog even geen actie genomen, maar dat zal niet lang meer duren.
En wakker is hier ook wakker, mevrouw wil meteen naar beneden om drinken.
Maar wij hebben beiden nogal even nodig om wakker te worden en klein dametje hier is niet zo geduldig. Dus met een hoop gemopper van 3 kanten gaan er hier meestal toch 2 naar beneden (we zijn dan wel een half uur a uur verder).
Als je een gouden tip hebt, dan hoor ik het graag!

Groetjes, Marianne

Terug
Bovenaan