Slapen 's avonds

Nou ja eigenlijk dus gebrek aan slapen 's avonds. Jojanneke is nu 4 maanden oud en het gaat echt heel goed met haar. Ze is altijd vrolijk en heerlijk aan het kletsen. Verder draait ze beide kanten op en we hebben haar al paar keer "betrapt"met haar knietjes onder zich. Niets om je zorgen over te maken dus, maar goed ,als moeder vind je altijd wel wat, toch???

Bij ons is dus het volgende het geval. Overdag slaapt Jojanneke goed, steeds ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker en dan ongeveer 1,5 uur slapen. De nachten gaan ook super, na de laatste fles ( uur of 22.00 ) horen we haar tot ongeveer 700 uur niet meer. Maar de avonden slaapt ze niet of nauwelijks. Om 1900 ( ongeveer) krijgt ze een fles, vaak gaat ze daarna wel even slapen, zo ongeveer een uur, anderhalf, maar dan vanaf een uur of 8 is ze wakker tot de volgende fles. Niet huilen of, maar gewoon wakkeer. Als we haar wel naar bed brengen, huilt ze heel erg, zelfs na een kwartier huilen gaf ze het nog niet op. Terwijl als ze in de kamer is, dan speelt ze leuk en is ze vrolijk.

Wat vinden jullie? En hoe kunnen we haar toch in dat ritme krijgen van ;s avonds slapen???

Ach als het niet lukt ook niet erg het gaat verder zo goed met haar.

Carina

hey

nathalia (6 maanden) slaapt ook maar heel weinig.
ook sávonds slaapt ze niet of maar heel weinig.
ik laat het maar gewoon zoals het is.
als ik haar in bed leg, gaat ze niet huilen, maar spelen of brabbelen.
maak me er geen zorgen over.
ze zal gewoon geen slaap hebben.

je schreef dat jojanneke s'nachts wel goed slaapt, dat is toch al weer een zorg minder.
mischien kan je het badtijd veranderen?
bij de etos heb je rustgevende bad spullen ( shampoo enz)
je kan proberen om haar om 7 uur in bad te doen, daarna pyama aan en naar bedje.
als je dit elke dag doet, krijg je wel een ritme erin.
of het helpt, is weer een 2e.

succes ermee.

groetjes, do

hé,
misschien kun je proberen om de laatste fles eerder te geven. Onze dochter van 4,5 maand wil ook s'avonds rond half 7 niet meer slapen, moet dan veel huilen. Ze is wel moe maar gaat gewoon niet slapen.
Wij doen haar nu rond half 8 in bad en geven haar dan om 8 uur de fles. En dan slaapt ze de hele nacht door, de ochtend geven we haar tussen half 7 en 7 uur weer de fles.
groetjes

Hoi,

Probeer inderdaad je laatste fles te vervroegen. Myrthe slaapt van ong 16.30-18.30u dan is het ff spelen, badderen (om de dag) en dan om 19.30u laatste fles en slapen. Dit gaat hartstikke goed.
Wij zijn dus ook de fles gaan vervroegen omdat Myrthe dus ook vanaf 19.00u beneden was tot 22.30u. En ik wil graag ook weleens wat quality time met mn mannetje haha.

Ik ben dus al haar flestijden gaan veranderen en haar laatste fles gaven we steeds een half uur eerder. Dit ging goed. In twee a drie weken ging ze al om 19.30u naar bed. En ze wordt pas 7.00u wakker. Heerlijk.
Als ze hierop niet wil slapen, probeer er dan wat rijstebloem erbij te doen.

Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan