slapen 's nachts en overdag

Hallo,

Mijn zoontje is nu net 5 maanden. Het is een vrolijk kereltje.  Alleen het slapen is sinds de laatste week helemaal in de war. Hij gaat meestal rond half 8 zijn bedje in, en hij werd altijd rond half 8 weer wakker. Tegenwoordig is dat nu meestal al 5/6 uur, als je het speentje in doet slaapt hij soms ook wel weer, maar gisteren hebben we hem maar een flesje gegeven want hij wou niet meer slapen, na de fles gelukkig wel weer. Overdag slaapt hij maar 3 x een uurtje (om 10 uur, om half 2 en om 17u). Volgens mij is dat veel te weinig,  ik zie aan hem dat hij  moe is.  Hoe gaat dat bij jullie? Ik word er best wel gestressed van, vooral 's nachts, want het is steeds puzzelen hoe het nu met zijn flesjes moet, hij krijgt er 4 van 230 cc. En we hebben nog een zoontje van 2 jaar, en hij is meestal rond 7uur wakker, dus onze dagen beginnen vrij vroeg.

Zou het een sprongetje kunnen zijn? Nou moet ik zeggen dat hij overdag nooit  echt goed geslapen heeft, maar nu is het wel heel erg. Onze oudste sliep toen volgens mij 's ochtends 2 uurtjes en 's middags weer.

Groetjes
Ingrid

Mm, toevallig haha, ik heb een beetje hetzelfde met  het slaapritme van Jasper.  Ik kan helaas geen tips geven, maar ik hoop wel dat het snel weer veranderd voor je. Jasper is bij ons ook veel meer wakker 's nachts en niet vanwege de honger. Zijn slaapritme is gewoon anders! Hoop eigenlijk ook dat het een sprongetje is en dat het snel weer normaal word...

Groet,
Jacqueline  

hoi,
ook hier iemand die niet weet of de kleine wel genoeg slaapt. ons meisje slaapt smorgens wel lang eerst tot ongeveer 8.00 uur en dan gelijk weer tot ongeveer 10.15 uur. s middags slaapt ze ongeveer van 13.00 uur tot hooguit 14.30 uur. en verder als we geluk hebben van 18.30 uur tot 20.30 uur, maar vaak slaapt ze dan ook maar een uurtje. s'nachts slaapt ze wel prima, ze gat om 21.00 uur naar bed en slaapt dan door tot ongeveer 8.00 uur. ik denk dat ze toch zoveel slaap pakken als dat ze nodig hebben ook al denk ik ook af en toe  het zou een beetje meer moeten zijn vooral s'middags.  
maar of het en sprongetje is durf ik niet te zeggen. sorry voor het lange verhaal, maar het  is fijn om te weten dat je niet de enigste bent.

groetjes pally  

Terug
Bovenaan