Slapen baby 13 maanden

<p>Hooihooi</p><p style="text-align: left;">Heb vaker een topic geopend over slapen. Het is nog steeds een dingetje.. Maar sinds een paar weken ligt ze nu op haar eigen slaapkamer( in haar sleepyhead) en in haar slaapzakje. ze sliep altijd bij ons op de slaapkamer.</p><p>Maar sinds een aantal weken ligt ze dan op haar eigen kamer. De ene keer gaat het heel goed. De andere keer dan word ze savonds 10 keer wakker. En snachts ook nog eens 10 keer.  Maar heb ook avonden ertussen zitten dat ze tot uurtje of 23:00/00:00 slaapt en dan wakker word voor een speentje of handje... En dan rond uurtje of 02:00 weer.. En 05:00...</p><p>Maar meestal dan is een speentje of handje wel genoeg... Maar alleen om 05:00 niet. Dan blijft ze gewoon echt ander half uur. 2 uur wakker. Niks helpt dan. Ze kan niet echt zelf in slaap vallen. Dus ben er wel bij. Ze word elke dag om 05:00 ineens wakker. </p><p>Maar niks helpt gewoon.  Het begint me op te breken. En haarzelf ook. Ze slaapt na ander half uur/2 uur wel weer eventjes tot 07:30/08:00 maar omdat ze zo weinig nog geslapen heeft. Dan is ze rond 10:30 alweer m0e..  En is echt moeilijk te rekken tot 12:00.. Probeer tegenwoordig 1 slaapje te doen. Dan slaapt ze wat langer. Als ik haar 2 slaapjes laat doen dan word ze naar 30 min alweer wakker. En als ik haar dan savonds rond 19:00 naar bed doe dan word ze behoorlijk vaak wakker. Vandaar dat ik ook probeer 1 slaapje te doen.</p><p>Iemand ideeën hoe dat kan? Ze zit nog wel in haar sprong.. Maar vind dat ze echt beroerd slaapt... Sinds de geboorte slaapt ze al slecht hoor. Maar het is nu echt belabberd. </p>

Ik geef je de tip om de website van Nathalie (Snuggels And dreams) te raadplegen. 
Op haar website biedt ze verschillende methoden aan om je kindje op een rustige manier te leren slapen. Ze noemt het zelf houden van slaap. 
Wij hebben haar techniek vanaf de geboorte gevolgd onze dochter is nu ruim 2 en nooit wakker , echt een goede slaapster. 
Op haar Instagram deelt ze ook veel gratis tips. 

Voor 13 mnd is 1 slaapje best weinig. Als ze vroeg wakker is zou ik het niet rekken en haar gewoon nog 2 keer laten slapen. Goed slapen doet slapen! 

Hi, dat zijn pittige nachten voor jullie allebei. Hier ook een fan van snuggles and dreams. Mijn zoontje is ook 13 maanden en dit zijn zijn slaapjes: om 09.30 voor max 30 min. Dan maak ik hem wakker. Dan om 13.15 weer naar bed voor 1,5 tot 2 uur. Tussen 18.30/19.00 gaat hij naar bed en hij slaapt door tot 06.15/07.00. Wij hebben het speentje met 5 maanden cold turkey weggehaald, was een avondje lastig inslapen maar daarna is hij veel beter en dieper gaan slapen. Mijn advies is om dit ook te doen, je kindje is blijkbaar afhankelijk van haar speentje of jouw hulp/bijzijn om in slaap te vallen. Met slaaptraining kan je haar leren zelf weer in slaap te vallen. Daar zullen wel wat tranen van vloeien, dus daar moet je je wel prettig bij voelen. Je kunt iedere 5,7,9,11 minuut dat ze huilt haar even kort troosten. Maar wat ik net zei, deze methode moet wel bij je passen. Veel succes!

Ja het is voorledig donker op haar slaapkamer.  En als ze vroeg wakker is dan krijgt ze gewoon 2 slaapjes. Dan ga ik ook niet rekken tot maar 1 slaapje. Dat houd ze ook echt niet vol. 
Ze geeft vanzelf wel aan wanneer ze moe is. En dan gaat ze ook gewoon naar bed.. Of het 1 of 2 slaapjes zijn ?

Terug
Bovenaan