Slapen baby 4 weken

<p>Mijn baby is 4 weekjes oud en heeft de laatste tijd steeds meer dat als ik hem overdag na zijn voeding moe in bed leg, dat hij een kwartier later gaat huilen en alleen nog maar bij mij wil slapen. Dit vind ik hartstikke leuk, maar ik kom nergens aan toe en ik moet over een paar weken weer gaan werken en dan kan dat ook niet meer. De nachten slaapt hij wel gewoon door in zijn eigen bed. Inbakeren heeft geen zin, dan wordt hij hysterisch (het is een erg beweeglijk mannetje) en een draagdoek ken ik, maar ben benieuwd of er andere tips zijn. </p>

Je kindje is 4 weken,  helemaal niet raar hoor dat hij dan bij jou wil slapen. Enige tip is lekker aan toe geven. Dat je nergens aan toe komt... tja welkom bij het moederschap? het komt vanzelf allemaal weer goed. Hoe meer warmte en liefde je nu geeft hoe beter hij zometeen de veiligheid ervaart om zelf te slapen. Uiteindelijk kost echt alles zichzelf op, ik weet dat ik het ook frustrerend vond,  maar nu ik een eigenwijze dreumes in huis heb die niet meer wil knuffelen mis ik die dagen van heerlijk heel de dag de baby op mijn buik best wel erg! 

Ik heb dat ook met ons dochtertje gehad! Kon me al helemaal druk maken met de gedachte hoe moet het dan straks als ik weer moet gaan werken? Ook allerlei adviezen van het CB uitgeprobeerd zoals even 5 min troosten en dan weer weglopen etc. Nou dat werkte dus niet bij onze dochter, maar toen ik ging werken ging het slapen ook steeds beter. Het gaat dus echt goed komen.Ik snap ook de frustratie, maar zou nu nog gewoon van je baby genieten :)

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad denk ik het gewoon accepteren en van genieten, want er komt een tijd dat hij niet meer zo lekker bij me wil liggen

Ik lees deze zorgen lachend mee want ik werd er ook wel eens moe van. Mijn zoon lag 6 weken lang in de draagdoek bij mij. Ik was gefrustreerd over dat ik niets deed op een dag. Mijn vriend verplichtte me op een gegeven moment om niets te doen. Wat fijn was dat! Elke kleine activiteit was toen mooi meegenomen en ik genoot steeds meer van mijn zoon dichtbij. 
Toen hij vanaf ongeveer 8 weken in zijn bed kon slapen, kon ik trouwens geen draagdoek meer zien.

Terug
Bovenaan