Slapen baby 5 maanden

<p>Mijn lieve meid is 5 maanden + en heel vrolijk en lief alleen slaapt ze nog altijd niet door. Als we haar om 11 uur wakker maken en de fles geven van 180 drinkt ze deze gemakkelijk op maar wordt ze om 4 uur wakker en heeft ze honger en drinkt ze 180 gemakkelijk op. Als we haar niet om 11 wakker maken wordt ze wakker om 1 uur en heeft ze honger en drinkt ze ook 180 op. Dan wordt ze rond 6 weer wakker en kunnen we rekken tot ongeveer 7 maar wel het laatste half uur bij ons in bed.... ik vraag met echt af of ze om 4 uur echt honger heeft of het een gewoonte is. Want als ze om 4 uur wakker wordt dan wordt ze weer om 7 wakker en heeft ze totaal geen honger drinkt dan maar 70-90... helaas heeft ze geen speentje.... alle maten geprobeerd. </p><p> </p><p>Iemand een idee wat te doen? Overdag moet ze gewoon meer binnen krijgen heb ik het idee... maar dat wilt ze dus niet. Andere met hetzelfde ‘probleem’? </p>

Hoi,
Dat heeft onze meid ook gehad een tijdje.
Geen tips en lekker aan toegeven want ze zal het nodig hebben.
Ze is nu 7 maanden en heel soms komt het nog voor.
Misschien zit ze in een groeispurt?
Je hoeft haar om 7 uur ook niet meteen een fles te geven hoor. Ze heeft dan om 4:00 uur al 180 op. Misschien haalt ze het dan wel tot 8 of 9 uur.
Mijn idee is dus om toch nog die fles te blijven geven op het tijdstip dat ze daar aan toe is. Het veranderd echt wel en doorslapen is een grote fabel voor zulke kleine kindjes :)
Succes.

Bij mij ging het vanzelf over! Een maand geleden kwam ze altijd rond 1, toen ineens 3 en nu is de nachtvoeding er ineens af! Ik maak dr iig nooit wakker voor melk en als ze niet meer insliep met speen gaf ik haar een klein flesje (130) melk. Ik denk dat je er weinig aan kan doen.. miss snachts minder geven zodat ze overdag wat meer zal drinken?

Mijn dochter was ook al 7-8 maanden voor ze echt doorsliep zonder voeding. Ze had niet elke nacht voeding nodig, maar kwam toch wel 5 van de 7 nachten.. 
Wat ik gedaan heb, was 2x proberen speentje geven/laten mopperen, sliep ze na 15 minuten nog niet dan maakte ik een flesje. Ik gaf haar dan 90-120cc, niet meer. Daar sliep ze dan prima op verder en de volgende ochtend dronk ze dan wel gewoon 150cc ofzo dus zaten we weer terug in t ritme.
Dat ze nog voor een voeding komt, doe je niks aan. Sommige kindjes hebben dat gewoon nog lang nodig. Hier hielp het ook niks om haar om 23.00 wakker te maken of juist te laten slapen, ze kwam toch wel een keer in de nacht. Maar misschien kun je s nachts een minder grote fles proberen en dan drinkt ze s ochtends misschien wel dr flesje goed leeg. 

Vul je trouwens al aan met groente en fruit?
Sinds ze bij ons echt goed aan het eten is, hebben we de 4e fles laten vallen en slaapt ze ook erg goed. Tuurlijk zit er altijd wel een nacht bij dat het minder gaat maar over het algemeen slaapt ze erg goed.
Ze is bij ons natuurlijk al wel wat ouder dus eet ook meer. Alleen toen ze 5+ maanden was at ze ook al erg goed en had ze ook genoeg aan de voeding.

Terug
Bovenaan