Slapen baby 6,5 maand

<p>Hoihoi, ik ben nieuw hier op de site en zou graag even wat tips willen over het slapen van mijn zoontje.  ik heb een zoontje van 2 eigenlijk nooit problemen gehad met slapen. Nu heb ik een zoontje van bijna 7 maanden. Al redelijk wat dingen met hem meegemaakt. verborgen reflux, koemelkallergie en nu het slapen. doordat hij tot 4 maanden extreem veel krampjes had door koemelkallergie hebben we nooit een ritme met hem gehad. hij wil de laatste tijd niet eens meer in zijn eigen bed slapen. slaapt alleen nog als we hem in slaap wiegen in de kinderwagen of tussen in bij papa en mama we leggen hem dan vaak slapend in zijn eigen bed. Dit gaat goed tot hij weer wakker wordt in de nacht en begint het weer opnieuw het wiegen of tussen in. Als hij in zijn eigen bed ligt gaat hij gewoon niet slapen. Soms ligt hij dan lang te spelen. Soms gaat hij huilen. Bij hem begint het met mopperen dat laten we vaak even gaan. Daarna gaat het al snel over op gillen. Hebben jullie misschien tips </p>

Ik heb mijn baby ook lang gewiegd, omdat er steeds wel wat was, krampjes, prikjes of ziek etc... Vanaf 5 maanden abrupt gestopt hiermee want ik raakte op. Veel dingen geprobeerd maar het inslapen bleef een echte frustratie. Vorige week heb ik een huisbezoek gehad van het consultatiebureau om mij hiermee te helpen en dat was ontzettend fijn! Ze heeft meegekeken hoe het met hem gaat, hoe hij drinkt en hoe ik hem in bed stop. Daar heel veel tips bij gegeven en dat gaat nu na een week al heel goed. Ook over routine en ritme geven.
Wat werkt is een strak bedritueel, zodat de baby door heeft dat hij gaat slapen. In bed leggen, evt speentje, duidelijk maken dat hij gaat slapen, dat mama er voor hem is en weglopen. Als hij gaat huilen, minimaal 2 minuten wachten daarna mag je naar binnen wanneer je wil. Gerust stellen en zodra hij stil is weer weglopen. Niet praten of oogcontact, want dan wil hij juist opgepakt worden. Als hij gaat spelen prima haha. Even huilen hebben ze soms ook nodig om de spanning eruit te huilen, dit was voor mij ook een inzicht. En je bent er om hem te troosten, maar hij moet zelf leren in slaap vallen.
Soms slaapt hij binnen 20 min, soms pas na 50 minuten... Ze zei ook dat baby's soms wel drie kwartier nodig hebben om toe te geven aan slaap.

O super bedankt! 
Ik ga het vandaag proberen. Ik had inderdaad het consultatiebureau ook al gevraagd maar die stuurde me gelijk naar een slaapcoach die ik dan zelf moet betalen. Maar het klinkt logisch dat een baby de dag moet verwerken en even gaat huilen. 

en hoe snachts hij wordt eigenlijk altijd wakker en gaat dan hard huilen. 
dan ga ik een speentje geven en dan als ik weg loop is het gelijk hard gillen (ben dan ook een beetje bang dat mijn oudste zoon wakker wordt) zou je dan ook 2 minuten huilen en er dan nog even naar toe lopen ? 

[quote quote=10490146]O super bedankt! 
Ik ga het vandaag proberen. Ik had inderdaad het consultatiebureau ook al gevraagd maar die stuurde me gelijk naar een slaapcoach die ik dan zelf moet betalen. Maar het klinkt logisch dat een baby de dag moet verwerken en even gaat huilen. 

en hoe snachts hij wordt eigenlijk altijd wakker en gaat dan hard huilen. 
dan ga ik een speentje geven en dan als ik weg loop is het gelijk hard gillen (ben dan ook een beetje bang dat mijn oudste zoon wakker wordt) zou je dan ook 2 minuten huilen en er dan nog even naar toe lopen ? [/quote]Ja in de nacht zou ik het niet weten, mijn baby slaapt al best goed door en is in de nacht echt tevreden met zijn speentje... En als hij toch onrustig wordt, neem ik hem tussen ons in op bed en slapen we half knuffelend verder. Dit omdat ik te moe ben om het op een andere manier te doen, zo slapen we gewoon allemaal weer verder. Hij slaapt ook bij ons op de kamer nog dus dat is best makkelijk in die zin.

Heeft hij niet honger in de nacht? Ik weet dat als mijn baby met de speen niet verder slaapt in de nacht en echt gaat huilen, dat hij gewoon een flesje wil... Maar dat gebeurt niet vaak meer gelukkig

wij nemen hem ook tussen in en slaapt dan inderdaad makkelijk verder. Het is zeker geen honger anders slaapt hij denk ik tussen in ook niet verder. 

overdag gaat het nu trouwens echt heel goed bedankt voor de tip ??

Terug
Bovenaan