Slapen baby 9,5 week

<p>Hoihoi, </p><p> </p><p>onze dochter is 2,5 week te vroeg geboren en is nu bijna 10 weken oud. Sinds dat ze 5,5 week oud is slaapt ze s nachts al door. Hier hebben we enorm geluk mee. </p><p>Ze slaapt bij ons op de kamer in haar eigen wieg. Na de laatste fles van 22:30/23;00 uur leggen we haar in de wieg en gaat ze zonder huilen of mokken slapen tot 07:00 uur. Heerlijk. </p><p>Om 07:00 uur krijgt ze de fles en gaat weer slapen tot ongeveer 10:00 uur (vanaf 08:00/08:30 uur). </p><p>Alleen s middags en s avonds om 19:00 uur wil ze niet naar bed. We doen telkens hetzelfde ritme, ze valt vaak wel in slaap maar wordt vaak huilend wakker... Sons na 5 min dan na 30 min. Voor een slaapje van 2 uur, moeten we dus wel 10x naar boven om te troosten. Overdag lukt dit wel, maar s avonds nemen we haar vaak mee naar beneden, waar ze dus wel verder slaapt. </p><p>Iemand tips om haar te laten doorslapen in de wieg overdag en s avonds? </p><p>Bedankt! </p>

Hoi!
Spuugt ze veel? Onze dochter sliep ook steeds slecht(er) overdag (s nachts en s ochtends wel goed), dit bleek uiteindelijk verborgen reflux. Ze viel ook na 5 a 10 minuten in slaap maar werd na een poosje huilend wakker omdat er voeding met maagzuur omhoog kwam en haar slokdarm irriteerde (voeding slikte ze daarna meteen weer door, dus 2x pijn). 
Als ze s avonds beneden slaapt, hebben jullie haar dan (rechtop) tegen jullie aan? Dit zou verklaren waarom ze dan wel slaapt. 
Gr. 

Is ze niet nog aan het clusteren? Mijn zoon deed dat tot ongeveer 12 weken.. hij ging steeds iets eerder slapen na het mopperen.. eerst wilde hij pas slapen na 2300, toen rond 2100, snel na 2000 en nu rond 1900 en zonder te clusteren en mopperen, hoort nog wel bij de leeftijd

Waarom zou je je dochter overdag niet gewoon beneden houden als ze dan wel meteen slaapt? Ik denk dat ze dan gewoon bij je wil zijn. Mijn dochter sliep ook tot een maand of 4/5 alleen snachts in haar wiegje. En slaapt nu ook zonder problemen overdag in haar bedje (nu 18 maanden). 

Ik zou haar idd lekker bij je houden dan overdag en in de avond. Ik heb dat ook gehad tot ze ongeveer 12 a 13 weken was. Dat is, wat hierboven al genoemd is, clusteren en ze is natuurlijk nog piepjong dus heeft ze nog veel behoefte aan haar mama. Lekker je kindje volgen, dat werkt bij mij het lekkerst. Succes! Komt goed :) en je doet het goed! 

Terug
Bovenaan