slapen/bedtijd?

Mijn baby is nu 7 maanden, gaat slapen om 9.30, is per nacht 2x wakker, en staat 's ochtends om 7 uur recht overeind in z'n bedje. Slaapt 's ochtends een half uurtje en 's middags als het meezit een uurtje. Is dit normaal??? Hoe doen jullie dat met slapen?
 
tja vervelend he? als je baby zoveel wakker is, ik ken het hoor. Kim is ook altijd al veel wakker geweest en is een heel actief meisje. Ze is nu 8 mnd en slaapt 's ochtends van 10.30 uur tot ongeveer half 1 of korter. S'middags vaak nog een uurtje als we mazzel hebben. Ze gaat dan om 19.30 uur naar bed na nog een flesje en slaapt dan tot 7 uur half 8 de volgende morgen. Vanaf het begin af aan heb ik haar 's ochtends nooit meteen uit haar bedje gehaald, pas als ze het zat wordt, vaak gaat ze nog even spelen en kan ik nog een half uurtje doezelen. Zeker nu ze actiever is met kruipen enzo, is ze natuurlijk wel vermoeider. Mijn schoonvader zegt wel eens: afmatten die handel en zo werkt het bij haar wel. Maar ik heb ondertussen al een hele poos geleden geaccepteerd dat ze gewoon niet veel slaapt overdag. Dat is voor jezelf wel zo prettig maar wel vermoeiend natuurlijk. Ik weet natuurlijk niet hoe snel je hem of haar uit bed haalt als hij/zij huilt, kan ook schelen hoor.

gr en sterkte sandra
 
Nou gelukkig is hij geen huiler dus ik kan hem wel even in z'n bedje laten. Alleen staat hij dan de hele tijd op de rand te bijten (in opperbeste stemming hoor. Alleen als hij eruit is wil hij continu in m'n buurt zijn en dus ben je echt de hele dag aan het sjouwen. En als jouw ervaring is dat een kruipertje nog vermoeiender is dan ga ik nu maar alvast aan de vitaminepillen.
Als jij Kim in bed legt is ze dan nog wakker of valt ze dan vanzelf in slaap?
 
Terug
Bovenaan