slapen bij iemand anders

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Ik merk dat mijn zoontje (10 weken) het beste slaapt in zijn eigen bedje, maar ik wil - zelfs in deze tijd - ook wel eens weg (naar opa en oma bijvoorbeeld). Daar slaapt hij in de reiswieg van de wandelwagen. Ik merk dat hij dan vaak niet zo goed slaapt en daarna soms helemaal uit zijn ritme is. Ik denk door de onbekende omgeving en veel nieuwe prikkels. Herkennen jullie dit? En hoe doen jullie dit? Of hebben jullie tips? </span></p><p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;"> </span></p>

Misschien dat je een campingbedje kan aanschaffen? Dat dit wat meer op zijn eigen bedje lijkt en dat hem dit een prettiger gevoel geeft

Wij hadden daar ook last van. We moesten ermee dealen. Ik wist als wij weg waren geweest dat we 's avonds of 's nachts een wakkere baby hadden. Er was hier geen standaard oplossing voor. De ene keer ging het gewoon beter dan de andere keer. We hebben het er nooit om gelaten, wel deden we maar 1 ding op een dag. En snachts of savonds deden we het om de beurt.

Tja toch gewoon af en toe eens doen, anders kun je nooit weg en krijg je een kindje dat nooit ergens anders kan slapen. Ze moeten daar toch aan wennen.

Ze kunnen het best hebben om 1x per dag ergens anders te slapen en dan maar wat korter of onrustiger. Ik zorgde altijd dat ik de rest van de dag gewoon thuis was en de dag daarna ook rustig aan deed. Dan was het dus 1x per 2 dagen een dutje. Dat kan prima.

Mijn jongste dochter is nu 19 maanden. Gaat 1x per week naar de gastouder en slaapt daar ook korter, maar de dag erna slaapt ze weer lekker thuis en dan ist weer goed. Ze moeten er toch aan wennen, ook als je kindje misschien binnenkort naar de opvang gaat.

Een campingbedje neerzetten is een goede tip. Of de wagen naar een rustige ruimte rijden in het huis, niet middenin de rumoerige woonkamer laten slapen.

Wij hebben bij beide opa's en oma's een campingbedje. Toen hij nog zo klein was als jouw kindje hadden we zo'n tentje (Deryan ofzo, de peuterversie) en daar sliep hij dan in op het bed in de logeerkamer. 
In het tentje sliep hij als een roosje en in het campingbedje ook! Zou zelf eerder voor een campingbedje met matrasje erbij kiezen (dat tentje was dan wel een peutertent, maar ik weet niet hoe ze dat doen als peuters beginnen te bewegen maar bij ons was dit iig geen succes).

Iets waar jouw geur aan zit, kan je ook mee geven. Ik deed bijvoorbeeld de beer waar ze mee slaapt, een tijd voordat we weg gingen, in m'n shirt onder m'n bh. Dat werkte bij ons heel goed. Ook als ze bij ons onrustig sliep door sprongetjes/ tandjes etc. 
Hierdoor zal hij hopelijk beter z'n slaapritme aanhouden en thuis er minder last van hebben. 
Succes!

Terug
Bovenaan