Slapen bij Pappa en Mamma in het grote bed...

Mijn dochtertje is na een dubbele oorontsteking, en na een hardnekkig buikvirus erg bang om alleen te zijn in haar kamertje. Toen ze ziek was hebben wij (de fout?) gemaakt om haar bij ons te nemen, ook omdat ze zo 3x per nacht wakker werd. Nu is ze opgeknapt, en u raad het al...Drama om haar in haar eigen bedje te leggen. Heeft iemand tips??

Hoi , ik denk dat je zeker geen fout hebt gemaakt die kleine bij je te nemen toen ze zo ziek was. Je hebt het wel zwaar nu om haar weer terug te krijgen, maak er een strak vast ritueel van dan is er veel duidelijk en door herhaling wordt het steeds duidelijker. Wel op je strepen blijven staan hoor en laat haar maar een tijdje brullen en dan weer geruststellen en je ritueel weer. Het zal wel een tijdje duren maar geef jullie allemaal die ruimte!
Veel sterkte ermee

Heb je al 100 keer vertelt dat haar kamer en bedje de allermooiste zijn van het hele huis!! Werkt 's nachts niet zo hoor bij mijn dochter, maar overdag wel. Verder zijn wij bezig met stickertjes als beloning voor een hele nacht in je eigen bed. In slaap vallen in haar eigen bed is geen probleem, maar als ze 's nachts wakker is geworden wil ze bij ons.
Wij zijn net terug van een vakantie waar we met z'n 4-ren op 1 kamer lagen en dat vindt onze dochter van 3 veel gezelliger.

Lotte slaapt ook zo graag bij papa en mama.
Soms brult ze al bij het naar bed gaan maar ik doe gewoon het dagelijks ritueel en ga uiteindelijk toch weg. Als ze dan blijft brullen dan is het jammer. Ik weet dat het is omdat ze haar in niet krijgt dus kan ik wel beneden blijven zitten. De knoop in m'n maag negeer ik dan dus.

Ze heeft nu ook een klein 7 watt lichtje van Disney boven haar bed wat ze zelf aan kan doen. Het is aan als ze gaat slapen en ik doe het uit als ik naar bed ga, of als ik de kamer uit ga als ze   gelijk slaapt met naar bedbrengen. Als ze s'nachts wakker wordt kan ze het zelf aandoen en gaat ze met lichtje weer slapen.
Misschien helpt dat?

succes
Desi

Hier ook bij dochter, ze slaapt de afgelopen 2,5 maand meestal bij ons. Ze is eind november en begin januari flink ziek geweest en toen mocht ze inderdaad bij ons slapen. In december ging het na 2 weken vanzelf weer beter en sliep vrijwel de hele nacht weer in haar eigen bed tot ze begin januari weer een flinke griep kreeg. Sindsdien 1 nacht in haar eigen bed, (afgelopen weekend), overige nachten tussen 12 en 2 wakker en komt dan bij ons in bed.
Ik heb er zelf weinig last van, en vriend helemaal niet, dus wij laten het voorlopig zo. We hebben het idee dat het vanzelf wel weer over gaat binnen een paar weekjes. Zo niet, dan zullen we d'r inderdaad wel consequent weer terug gaan leggen. Maar voorlopig vind ik het nog niet zo aan de orde, en heb dus goede hoop dat het vanzelf weer over gaat.
Ze is trouwens heel gevoelig voor complimentjes, dus de nacht dat het goed ging hebben we dat ook erg overdreven benoemd....

Het is overigens geen probleem haar in haar eigen bed te leggen, ze gaat dan meestal direkt slapen, zowel 's middags als 's avonds

hay hay mijn dochtertje van bijna 2 is daar ook mee begonnen nadat ze ziek was geweest(rs)en kwam daarna ook een hele tijd,we hebben haar er gewoon bij gelegd en als ze weer sliep weer in haar eigen bedje gelegd.na een paar weken kwam ze niet meer,nu alleen om half 7,maar dat vinden we alleen maar gezellig een half uurtje!!

Terug
Bovenaan