slapen deel 2

hoi,
Bedankt voor jullie reacties op mijn berichtje over het niet slapen. Alleen nog even een vraagje. Als hij zo vreselijk huilt wanneer ik hem toch in bed leg, moet ik hem dan laten huilen??
Ik hoor daar verschillende dingen over. Sommige zeggen laat een baby maar huilen, dan vallen ze vanzelf in slaap. Andere zeggen je mag een baby nooit laten huilen want dan worden ze alleen nog maar meer vermoeid en dan raken ze over hun slaap heen. Ook zou je een baby altijd meteen moeten oppakken als ze huilen omdat je anders problemen zou krijgen als ze wat ouder worden.
Wat moet ik doen???
Alvast bedankt.Groetjes Patries
 
Volg je eigen gevoel daarin. Ieder kind heeft karakteristieke huiltjes in bepaalde situaties. Toen mijn dochtertje 2 maanden was kon ze de boel bij elkaar brullen, maar dan hoorde ik aan haar huilen dat 't zeuren was. Als ik haar oppakte, dan stopte ze meteen met huilen en zodra ik aanstalten maakte om haar neer te leggen begon ze weer. Dus als ik haar had verschoond, gevoed en ze had geboerd, dan liet ik haar gewoon huilen (en dat kon ze best een tijd volhouden). Door sommige mensen wordt wel eens beweerd dat je een baby onder de 6 maanden niet kunt verwennen, omdat ze de link huilen = oppakken niet zouden kunnen leggen. Nou mijn dochtertje legde die link echt wel hoor en al heel vroeg in haar leventje. Dus als ik haar te snel zou oppakken, dan heb je volgens mij de poppen aan het dansen.
Succes ermee.
 
Je moet inderdaad je eigen gevoel volgen. En na een tijdje herken je de verschillende huiltjes wel.
Wat wij deden was een tijd met elkaar afspreken. Afhankelijk van het huiltje zeg maar. Als we al hoorden dat het een zeurderig huiltje was, dan was de tijd ook langer. Als we bijvoorbeeld een half uurtje hadden afgesproken en ze sliep dan nog niet, dan pakte we haar op en bleven met haar rondlopen, maar daarna moest ze toch weer naar bed. Maar meestal sliep sze binnen de afgesproken tijd.
 
ik laat mijn dochter echt nooit langer huilen dan 10 minuten. ik kan er ook niet zo goed tegen moet ik eerlijk zeggen. mijn ervaring is als ze huilt dan is er wat. soms zit er nog een boertje dwars. ik pak er dan even op en troost haar en leg er weer terug in bed en dat gaat prima.
gewoon je gevoel volgen...
 
hoi, ik heb een dochtertje van nu 11 mnd. Mijn ervaring is dat als er echt niets meer dwars zit en alles is gedaan (schone luier, flesje, knuffelen, boertje enz.)en het echt bedtijd is, dat je ze moet laten huilen. anders over een half jaar ( ik heb ervaring) dan gaan ze er een spelletje van maken. ze blijven net zolang huilen, al is het overstuur, tot papa of mama komt. want ze weten toch dat een van de twee komt. echt waar. ik heb het heel moeilijk gehad ermee. dacht dat ik op een gegeven moment geen goede moeder meer was enz. heb dagen gehad, dat ze 45 min. huilde. en ik zat met een zakdoekje op de bank. maar na een paar dagen (kan twee weken duren) werd het vanzelf minder. ze gaat denken van: ik kan wel huilen, maar mama komt toch niet, dus kan ik maar beter gaan slapen. ik heb het advies trouwens van het consultatiebureau op gevolgd. na een paar dagen legde ik haar op bed, ging even heel hard huilen en na 5 min was het over en sliep ze. dan ging ik nog even kijken en zei ik weltrusten, ze keek even en ging weer slapen. ik moet wel zeggen dat het heel veel van je eist, maar als je doorzet gaat het zeker lukken. succes groetjes brenda
 
Mijn zoontje is nu 6 maanden oud en gaat 's avonds om 19.00 uur naar bed en slaapt tot 7.00 uur/ 7.30 uur 's ochtends. Overdag slaapt hij zo'n drie keer een uurtje, in z'n bedje of tijdens het wandelen/auto rijden. Hij geeft zelf nu goed aan, wanneer hij moe is (jengelen, duimpje zuigen).
De eerste maanden was het echter heel moeilijk om een bepaald ritme hierin te krijgen of te ontdekken. Achteraf denk ik nu dat wij hem veel vaker in z'n bedje hebben gelegd met het idee dat hij moe was. Hij huilde toen ook veel meer. Ik denk dat hij gewoon niet zo'n slaapkop was en dat hij zich vaak verveelde in de wieg of wandelwagen. Nu is hij ouder, speelt hij meer en is dus ook meer slaap nodig.
Het kan dus ook zijn dat je ze onnodig vaak in bed stopt en dat hij daarom zo huilt. Misschien moet je eens uitproberen om hem langer te laten opblijven/ in de box te laten. Ik heb mijn zoontje nooit echt lang laten huilen. Een baby huilt niet voor niets!
Natuurlijk is ieder kind anders en zijn er ook babys die gewoon moeite hebben met inslapen. Je kunt ook inbakeren proberen: eerst bij je consultatieburo informeren hoe!!
 
Terug
Bovenaan