slapen deken

hoi hoi

vraagje waar slaap jullie kindje onder? een dekentje of dekbed of slaapzakje?
tot nu toe slaapt demi eigenlijk in een slaapzak.
maar nu heb ik het in mijn hoofd gehaald om te gaan naaien voor haar. maar weet ik eigenlijk niet of ik een slaapzak zal maken of een dekentje of dekbedovertrek. (word in ieder geval voor de winter)

wanneer gaan ze eigenlijk naar een "groot" bed?
gaan ze dan pas onder een deken slapen?
lijkt me dan zo veel wennen voor demi als ze ineens in een groot bed slaapt met een deken terwijl ze normaal in een klein bedje ligt met slaapzak om.

kuss

Hey,

Wat leuk dat je aan het naaien bent. Ik maak ook veel voor mn ukken. Mijn meiske slaapt ook in een slaapzak, vooral omdat ze zich de hele tijd bloot trapt.

Mijn zoontje heeft tot hij naar een groot bed ging in een slaapzak gelegen. Hij ging vrij vroeg over naar een peuterbedje (2 jaar en 3 maanden) omdat hij weigerde nog te slapen in zijn ledikant. Maar dat duurt voor de kleintste dus nog wel even ;) als ik jou was zou ik lekker een gevoerde winterslaapzak maken, dan heeft ze het tenminste lekker warm in de winter. Wat ik het handigst vind is 3/4 mouw. De mouwen van slaapzakken zijn eigenlijk altijd te lang waardoor mijn zoon zijn speen niet zelf kon pakken en ons iedere keer wakker riep snachts om zijn speen ;). Zijn handjes zaten namelijk verstopt in de stugge gevoerde mouwen van de slaapzak.

Hoop dat je hier wat aan hebt!!

Liefs Jen

hoi hoi

tussen 2 en 3 jaar gaan ze over, je hebt bedverkleiners en ook in een groot bed kunnen ze in een slaapzak, dus dat wennen komt tegne die tijd wel goed.

Mara ligt in een slaapzak en bij koude nachten heb ik een dekentje in een dekbedovertrek.

Ooit zal ze een dekbedje krijgen maar die worden ook pas verkocht voor kindjes vanaf 2 jaar.

Als jouw kleintje mooi stilligt en de dekens niet van zich aftrapt kan je al over op een dekentje met leuk hoesje erom.
Mara heeft ook zulke leuke overtrekjes, echt schattig.
Ook kun je een stootkussen in een leuk printje maken, voor kindjes die bewegen en naar boven kruipen en dan tegen het hoofdeinde van het bed aankomen.
Ik heb trouwens een geweldig popje op de markt gekocht, het is een zelfgemaakt ding van leuke stofjes en met vilt is er een rondje als gezicht opgemaakt (daarop ogen en mondje geborduurd) en ene vilten groot hart op het buikje, wat haartjes en klaar. Die is echt zo schattig ik baal nog steeds dat ik neit meer gekocht heb.
ps textielstiften bij Action, leuk tshirt of maken en dan eigen shirtje maken met eigen handafdrukje ofzo??

Succes met knutselen voor je kleintje

Groetjes

thx voor de tips
ik heb nu een dekentje gemaakt (of ja voor de helft al af) met allemaal vierkantjes en met kant en lintjes (wel goed vast zodat ze ze niet los kan trekken) is heel schattig geworden.

ga hierna denk ik ook een slaapzak maken (moet alleen even navragen bij de naai winkel hoe je die dan moet voeren of zo... )

o en goede tips van de driekwart mouwen want demi kan met lange mouwen ook niet duimen dus word ze steeds wakker (die er dus maar afgerist omdat het niet werkt)

kuss

Hier slaapt Lasse (en heeft Nova altijd geslapen...) met slaapzak en een deken....

Nova is met 21mnd in een meegroei bed gaan slapen, haar kamertje was toen af en we wouden haar ruim laten wennen voor Lasse geboren werd...t ging gelijk goed, eerst met slaapzak en vanaf zomers zonder...

Ze is wel geteld 1x uit bed gevallen maar dat was afgelopen winter pas hahaha

Terug
Bovenaan