Slapen dmv muziek?

<p>Hallo, </p><p>M'n zoontje (bijna 10 weken) word geregeld wakker in z'n slaap. Nu is 't zo dat hij sinds een paar dagen zelf weer verder slaapt als ik het muziekje van de babyfoon aan zet. Hij sliep voorheen echt slecht. Vaak hazeslaapjes. Nu zo'n 2 a 2,5 uur. </p><p>Als ik hem wakker op bed leg valt hij in 1e instantie zelf gewoon in slaap. </p><p>Maar...nu vraag ik me af. Gaat hij hier dan nu op vertrouwen dat ik dit doe of helpt dit aan 't zelf in slaap laten vallen (door middel van veiligheid die hij dan voelt ofzo) </p>

Ik zou zeggen gewoon lekker doen. Als hij er goed van slaapt dan lekker laten slapen. Mijn dochter slaapt vanaf 't begin al heel weinig overdag, ze maakt meestal nog steeds hazen slaapjes en is al 'n halfjaar. In 't begin liet ik haar altijd slapen met 't sssst geluid op youtube. Daar viel ze 9 van de 10 keer wel mee in slaap. Maar nu ook niet meer haha. Als ik haar ergens mee kan helpen zodat ze wat meer en makkelijker zou slapen deed ik 't meteen ;).

Bedankt voor je reactie! Dit zegt m'n gevoel ook. Hij is er zoveel vrolijker door.
Maar je gaat ook nadenken over lange termijn haha. Al die onzekerheden. Je wil 't vaak gewoon goed doen! 

Dit helpt bij mn zoontje ook. 
Ik heb vanaf 8 maandjes in zn eigen bedje gelegd en daarbij zet ik elke slaapje van hem zn babyfoonliedje aan en slaap met zn knuffeltje... En nu is ie 2 jaar en zet het nog steeds aan. En smiddags slaapt hij ook van 12:30 - 15:00. 

Sinds Afgelopen week wil meneer savonds 19:00 nog niet slapen. En roept soms mama. Of speelt in zn bedje. Maar als ik hem nog hoor via de babyfoon zet ik de babyfoonliedje weer aan
 En slaapt zo.

Als dit helpt bij je zoontje zou ik het gewoon doen.

Terug
Bovenaan