Slapen drama baby 10 maand

<p>De titel zegt het al; slapen is een drama. Nou ja, niet altijd. Overdag gaat het prima, 2 x een slaapje van 1.5 uur. Daartussen wakker en vrolijk, eet lekker, krijgt borstvoeding, overdag een model baby.</p><p>Maar 's avonds... ze wil niet naar bed. Tussen 19.30 en 20.00 alle tekenen van moe zijn, pyama aan, slaapzak aan, drinken bij mama en in ledikant. Dan huilen huilen huilen. Het lukt haar maar niet om de slaap te vatten. Zelfde bedje als overdag, zelfde riedeltje, maar slapen ho maar... ze gaat pas slapen als we zelf naar bed gaan. Slaapt bij ons op de kamer. Overdag alleen, gaat prima. </p><p>Zijn niet van het laten huilen, maar duurt nu al weken en wil wel iets van m'n avond terug eigenlijk... begin een beetje bang te worden  dat het toch zo'n training moet worden? Plus dat ze ook echt meer slaap  nodig heeft! Overdag sliep ze ook wel eens langer, maar sinds paar dagen maak ik haar na max. 1.5 uur wakker, in de hoop dat ze in de avond kan slapen. Maakt tot nog toe geen verschil...</p><p>Iemand nog een goed idee?</p>

Ik herken mij dochter van 8 maanden heel erg in jou verhaal en ik ben ook niet van het laten huilen en ook mijn dochter slaapt bij mij op de kamer haar ledikantje staat naast mijn bed, en wat hier gewerkt heeft is het slaapritueel doen haar in bedje leggen en ik ben op mijn eigen bed naast haar gaan liggen in het begin was het wel even huilen ik heb niet tegen haar gepraat wel ooh contact blijven maken en na 3 dagen kon ze weer zelfstandig in slaap vallen! Ik had het idee dat ze het vertrouwen weer even moest terug vinden ofz dat ik er nog was ! 
Ik hoop dat je hier wat aan zal hebben Succes .

ik herken het wel. Wij hadden tussen de 9 en 11 maanden ook veel problemen met slapen. Inslapen was een probleem, sliep ze eindelijk werd ze savonds en snachts weer wakker. Pff.. pittige weken. Nu gaat t sinds 2 weken weer goed. 

Wat wij deden was gewoon volgens ritueel in bed liggen en dan weggaan. Vaak begon ze al te jammeren. Na max 20 minuten (alleen jammeren) naar boven en aai over de bol weer weg. Bij overstuur, wat het meestal was hoor, om de 5/10 minuten. Even eruit en troosten en weer terug. Slokje water aanbieden en thats it. Soms was ik 30 min bezig en soms anderhalf uur. Slopend wel. Maar goed, t is een fase. Zo'n verschrikkelijke dooddoener maar t is t wel. Ik wist dat t weer overging. Nu is ze 11,5 maand en is t weer goed. 
in jou situatie zou ik er inderdaad even bij blijven zitten op je eigen bed. Af en toe handje op de rug en speentje ofzo instoppen. Ze hebben t even nodig denk ik! Heel veel succes en sterkte.

Thanks allemaal. Ernaast liggen is een idee, alleen ons bed kraakt als ik er weer uit ga... Haha.
Gecontroleerd laten huilen gaat zeker een stap zijn als dit nog lang aanhoudt!
Heb haar vandaag iets eerder naar bed gebracht en zowaar; ze is in slaap gevallen en ik ben weggelopen! 
Eigen kamer is geen optie, we hebben geen ruimte. Ghi.
Ik heb nu vakantie en kan er dus weer iets relaxter in zijn. Helpt ook altijd wel...

Ik zie dat vroeger gaan slapen gewerkt heeft. Opluchting! :)
Ik wilde voor toekomstige lezers mss toch even inpinken op het slaaptrainen en gecontroleerd laten huilen als oplossing. Als ze vrolijk is, gezond is en goed groeit, is er niks aan de hand, toch? Zij heeft er dan eigenlijk geen probleem mee en dan is het een fase en deel van de ontwikkeling. Ze kan zomaar over een jaar weer zo'n fase hebben, na maanden doorslapen of zo.
Wij denken altijd om: als onze zoon verder gezond en vrolijk is, zijn wij het die een probleem hebben, en niet hij. Dus moeten we het ook niet bij hem gaan willen 'herstellen' omdat er ook niks 'kapot' of aan de hand is. Dat het soms pittig is wnn het lang duurt of wij ook me-time willen vinden we geen reden om in te grijpen in natuurlijke processen in de ontwikkeling van ons kindje. Babyslaap is erg complex en slaaptraining is eigenlijk nooit nodig. Da's alleen maar om ons als ouders te faciliteren, niet om onze baby te helpen.
Maar ja, da's natuurlijk één (milde) kijk op de dingen. ;)

Terug
Bovenaan