slapen drama, bijna 15 maanden

<p>Hoi iedereen!</p><p>Ons zoontje is bijna 15 maanden en slapen is op dit moment een drama. Tijdens vorige slaapregressies/sprongetjes/whatever sliep hij wel onrustig voor een paar nachten, maar hij had ons niet nodig.</p><p>De afgelopen 2 nachten is het feest. Eergisteren wilde hij niet gaan slapen en heeft hij ruim een uur lang gehuild voordat hij sliep. </p><p>Vannacht is hij van half 11 tot 1 uur aan het huilen geweest. Vandaag is hij ook niet heel gezellig.</p><p>Het lastige is, hij gooit zijn knuffel vaak uit bed, slaapt niet zonder. Als we hem troosten dan gaat hij weer harder huilen als we weggaan. Vannacht ben ik uit wanhoop naast hem gaan liggen, maar meneer stond in zijn bed toe te kijken hoe ik wilde slapen (en was er niks aan de hand)</p><p>Ik weer weg, weer krijsen. Uiteindelijk een schone broek gegeven, temp gemeten (geen koorts), er maar een zetpil in gedaan (ontaarde actie, I know) klein flesje water en weer terug. Na 5 a 10 minuten huilen is hij toen wel in slaap gevallen. </p><p>Nu ben ik zo bang dat dit vaker gaat gebeuren en ik "genoodzaakt" ben om dingen te doen als een flesje geven en we hier straks aan vast zitten.</p><p>Iemand tips? Sorry voor het lange en misschien wat warrige verhaal... slaaptekort is echt niet aan mij besteed </p>
 
Hier gaat het al weeeeeken zo met mn dochter van 14 maanden. Soms een nacht goed, dan weer 4 nachten op rij drama. In de avond slaapt ze vaak pas om 20.00/20.30. Eerder lukt écht niet!! Dan is ze s nachts vaak onrustig. Expres dr spenen en knuffels eruit gooien en gaan staan. Wij gaan erheen, leggen haar terug en geven dr spenen terug zonder wat te zeggen. Dan gaan we weer weg. Soms herhaalt zich dat 6x op een nacht.
In het begin was het huilen en krijsen als we weer weg gingen. Nu niet meer, maar ze maakt er gewoon een spelletje van om alles uit bed te gooien omdat ze weet dat we dan komen. En zonder speen gaat ze idd niet slapen. 
In de ochtend 6.15 wakker en stik chagrijnig,  al daaaaagenlang. Maar ze gaat ook écht niet langer slapen. Dus uit bed en even spelen en naar buiten, en om 9.00 slaapt ze alweer tot 10.30. En in de middag ook weer een uur.  
Geentips, wel herkenbaar! Erbij blijven heeft in ieder geval echt geen nut hier. Ze is gewoon wakker en maakt er een spelletje van midden in de nacht. Helaas is ze overdag ook heeeeeel chagrijnig op het moment. Er zijn ook net 4 kiezen door, dus komt het daardoor? Geen idee. 
Zulke periodes horen er helaas gewoon bij denk ik dan maar, en t gaat wel weer over. Wij hebben nooit een heel goede slaper gehad en in deze 14 maanden nog nooit een week achter elkaar doorgeslapen,  dus tja.. dit is ook weer zo'n fase ;)
 
Onze dochter is ook 14 maanden en heb al dagen geen nacht meer dan 4 uur achter elkaar gemaakt. Met afgelopen nacht het toppunt tot 3.30 uur wakker. De dagslaapjes gaan goed, slaapt ze vrij snel in en ook wel lang. Maar als ik haar om 19.00 in bed leg gaat er toch een luchtalarm af. Mijn god. En het allerkutste is dat er niks werkt. Alles geprobeerd. Warmer aankleden, minder warm. Melk, water, zetpil. Laten huilen (moederhart breekt). Troosten. Uit bed halen of er naast zitten. Niks werkt. Vannacht maar bij mij neergelegd, en na 2 uur feest heeft ze toch nog 3 uur geslapen. Echt verschrikkelijk. Ze werd verkouden wakker dus hoop dat dat het was en dat we nu hier op kunnen inspelen en dat het dan beter gaat. Ik weet ook dat het met fases gaat maar het is zo'n dooddoener. Je hebt er niks aan. Ik probeer het te accepteren maar ik loop erbij als een zombie. Het is maar uitzitten en verdragen denk ik. Enige positieve noot aan deze klaagzang is dat ze overdag wel redelijk vrolijk is. 
 
Onze dochter is bijna 12 maanden en ik gooi er soms ook nog 2x per nacht een verdund flesje melk in. Dat ze hier aan gewend zou raken zit ik niet zo mee. Het helpt en ze slaapt daarna weer. Het weg gooien van de knuffel/doekje ook heel herkenbaar ? haar ledikant staat op onze kamer en als ze weer eens zo'n avond heeft besluit ik ook maar vroeg naar bed te gaan en kijk nog even wat op m'n telefoon met oordopjes ofzo. Dan is het ook goed als je er maar bij bent.
Je angst voor het aanleren van slechte/vervelende gewoontes herken ik heel goed van m'n eerste, nu heb ik dat helemaal niet zo gewoon doen wat helpt en werkt en het lekker makkelijk houden voor iedereen! Ze komen er ook vanzelf wel weer vanaf. 
Succes❤️
 
Ons meisje is bijna 14 maanden. Ook nooit een goede slaper geweest en wij hebben nog nooit 2 aaneengesloten doorslaapnachten gehad geloof ik ;) Herkenbaar, CvB.
Dus over dat flesje: misschien ligt onze lat lager omdat we al weinig 'hebben', maar inmiddels komt ze maar 1x per nacht en krijgt ze een verdund flesje (2 schep). Erna (en ervoor) slaapt ze dan, waardoor de nacht maar 5 minuten onderbroken is.
Wij tekenen ervoor, ook al is het nu een gewenning geworden denk ik. Hiervoor sliepen we 13 maanden amper. Maar voor jou lastiger denk ik omdat dit nieuw is en dan leer je het misschien juist aan..
Succes!
 
 
Dat flesje geef ik ook nog wel eens s nachts ja,ook al is ze 14 maanden. Voor mij ook mn tweede kindje en ik vind het wel best. Dat stopt echt vanzelf een keer. En die fles krijgt ze alleen als ze écht verdrietig is of klaarwakker en niks meer werkt. Dan geef ik 100cc. Niet meer. Ze kalmeert er altijd wél van en slaapt daarna vaak redelijk vlot weer, maar soms is het 3 uur later wéér feest.
In ieder geval fijn dat we niet alleen zijn, blijkbaar is deze leeftijd behoorlijk lastig. Ik herinner het me ook nog van mn oudste dochter toen ze 14 maanden was. Toen waren de nachten ook drama. Geen idee meer wanneer het stopte, maar het ging een keer voorbij! ;) Succes allemaal!
 
Om eerlijk te zijn zou ik me niet zo druk maken, gaat vanzelf over, dus ik zou niet zo bang zijn voor patronen oid. Heel herkenbaar hoor, en helaas ook nog wel een paar tandjes erger. Vaak is het toch gewoon behoefte aan nabijheid of wat verlatingsangst. Ieder moet zelf bepalen hoe die daar mee omgaat, maar ik ben dan van de "softe" aanpak en heb daar nog geen moment spijt van gehad.  Maar als het hier echt plotseling slecht gaat, is het trouwens vaak een oorontsteking of tandjes oid. 
 
Mijn zoontje is 14 maanden en heeft precies hetzelfde al gaat het thank god sinds deze week weer goed. Hij ging altijd netjes 19-19.30 en soms een uitschieter 20u naar bed, maar dat was opeens draaaama. Gillen schreeuwen gooien met speen, knuffels, terwijl het naar bed gaan 13 maanden lang perfect ging. Ook het doorslapen. Maar opeens krijsen om 01.00u snachts en niet meer willen slapen. Klaarwakker. Tot 04.00u en ik moet om 07.00u eruit (single mom dus yay). Ik weet wel dat het erbij hoort maar kon me er toch echt even wel druk om maken hoor want je vraagt je toch af voor hoe lang gaat deze fase in godsnaam duren. Maar ook hier last van kiezen, zet zn eerste stapjes, kan meer woordjes verstaanbaar brabbelen, dus meneer heeft een enorme ontwikkelingsspurt gemaakt. De hele week ligt ie er alweer lekker om 19.15u in zonder drama en slaapt lekker door (wel soms een keer eruit als ie zn speen kwijt is, maar that's it). T wordt wel weer beter!
 
Terug
Bovenaan