Slapen dreumes 1 jaar

<p>Hallo mama's </p><p>Ik ben heel even ten einde raad en hoop adviezen van jullie te kunnen krijgen. Wij hebben een zoontje van 13 maanden die met fase's niet in zijn eigen bed wilt slapen. We moeten hem iedere avond in de box in slaap laten vallen voor we hem naar bed kunnen brengen. Maar zodra die met een teen of vinger het bed raakt gaat de sirene af.. we zijn al bij hem gaan zitten, hebben hem eens 5 min laten huilen. Het enige wat dan helpt is weer naar onder hem in de box leggen en nog een keer proberen. Deze avond wilt het weer niet lukken en dan moet ik of mijn man op de bank slapen. </p><p>Hebben jullie tips om te zorgen dat ons mannetje weer in zijn slaap ritme komt. Dit is een maand of 5 geleden begonnen. </p><p>Sorry voor het lange verhaal. </p><p>Liefs xxx </p>
 
Dat dachten wij eerst ook. Maar dan zou die wel moeten gaan slapen als wij bij hem zijn bed gaan zitten en dat doet die ook niet. Hij wilt echt alleen maar in zijn box slapen. 
 
Ben bang dat je er doorheen moet, gewoon iedere avond in bed en niet meer in de box laten slapen.
Al eens een campingbedje op zn kamertje geprobeerd? Dan slaapt hij in ieder geval weer boven op zn kamer...
Nieuw vast ritueel maken, badderen knuffelen boekje, en dan lekker slapen op zijn eigen kamer in bed... Bij huilen even knuffelen en terug in zn eigen bed...
 
Wij hebben heel veel gehad aan Snuggles and dreams. Ik kan het je echt aanraden, want dit is voor jullie ook echt vreselijk vermoeiend en energie vretend.. 
 
heel veel sterkte en succes ??
 
Hier goede ervaringen met gewoon bij me in bed nemen. Er zullen moeders zijn die daar anders over denken, maar mijn zoontje slaapt heel goed in z'n eigen bed. Behalve bij dit soort fases van angst en extra mama honger, dan leg ik hem bij mij tot hij slaapt of rustig is. Daarna leg ik hem weer terug. Dan is er wel een paar minuten protest, maar niet vanuit angst en dan is het ook met 1-2 min stil. Zo niet, dan neem ik hem in bed. Is hier nooit meer dan 3 nachten nodig geweest en dan kon hij het weer aan in z'n eigen bedje. Ik ken jullie kindje natuurlijk niet, maar ik zou in elk geval niet te snel bang zijn dat je ze eraan laat wennen (dat wordt zo snel gezegd). Mijn ervaring is dat je de honger naar mama kunt stillen door er heel veel te zijn als nodig en dan kunnen ze juist beter alleen zijn. Hij is nu 15 maanden en we hebben net weer zo'n paar dagen achter de rug. Naja..wie weet heb je er iets aan.. succes in elk geval!! Verder hebben we inderdaad een slaap ritueel met eerst in bad, dan op schoot in slaapzakje warm flesje melk drinken en boekjes voorlezen. Muziekje aan bij het weglopen dat soort dingen, maar dat is vast al geprobeerd.
 
Terug
Bovenaan