Slapen en dan gillend/huilend wakker worden

Mijn dochter van bijna 5 maanden wordt nu al ruim een week 's nachts gillend/huilend wakker en is dan soms echt ontroostbaar, dat ik haar, als ik zelf nog wakker ben, weer mee naar beneden neem, of 's nachts weer een fles geef, terwijl ze deze eigenlijk niet meer nodig heeft.
Vreemde is ook dat ze van het weekend een nacht bij mijn moeder heeft geslapen, zonder wakker te worden van 22u tot 7.15u
Hoe kan het toch dat ze thuis wel gillend/huilend wakker wordt en ergens anders niet?? wat doe ik fout?? en wie heeft er tips?
ze krijgt gewoon normale voeding overdag, kleine beetjes fruithapjes en bij de laatste fles zitten 3 eetlepels rijstebloem.
 
Had daarstraks al gereageerd maar blijkbaar niet geplaatst??

Vaak gaan kindjes op deze leeftijd dromen en daar worden ze vaker wakker van! Ik zou alleen geen melk gaan geven, dan kan het zijn dat ze daaraan weer went en wakker wordt omdat ze wil drinken en verergerd het alleen maar, even knuffelen en rondlopen in de kamer werkte bij alledrie mijn jongens..
Ook wil het wel eens helpen om het bedje op een andere plaats in de kamer te zetten, kan zijn dat er bij haar bedje een aard/energiestraal loopt en daar kunnen ze ook last van hebben!
Succes ermee
 
Ze zijn nog zo klein dat het soms lastig is om te bepalen wat er aan scheelt. Het kan zijn dat ze aan het dromen is, het kan zijn dat ze last heeft van haar tandjes of op zoek is naar wat aanhankelijkheid. Onze zoon heeft dat rond die tijd ook een paar nachten gehad, erg vermoeiend. Wat wij meestal doen is proberen te troosten in bed (bijvoorbeeld met een speentje) en als dat echt niet lukt uit bed halen en op de kamer zelf troosten. Als de kleine dan stil is weer terug in bed (en dan begint hij meestal wel weer te huilen), ritueeltje aflopen (welterusten, lekker slapen, aai over de bol, speentje, muziekje en weg of je eigen ritueeltje) en dan weggaan. Meestal stopt hij dan na een paar huiltjes en valt hij weer in slaap. Overigens, ik kwam er laatst achter dat ik de kleine het beste een minuut of vijf kan laten huilen in de nacht, want negen van de tien keer valt hij dan gewoon zelf weer in slaap terwijl als we erheen gaan we veel langer zoet zijn.
O ja, en rond de 5 maanden hebben wij het hoofdeind wat omhoog gezet, dat hielp met de tandpijn. Net als druppeltjes van VSM voor tandjes (Chamodent?).
Eventueel, als je denkt dat het pijn is kan je ook een zetpilletje geven.
Hier is een flesje echt het aller- aller- allerlaatste redmiddel, dan moet echt niets meer helpen... ik ben veel te bang dat hij er aan went.

Succes!
Esk
 
met 19 weken dient er een sprong aan (tussen de 15 en 21 weken kan die duren volgens mij)
door alle nieuwe indrukken kunnen ze in zon sprong last hebben van nachtmerries.
Hier namelijk deze week precies hetzelfde.... mijn kleine is nu 19 weken maar heeft het nu al een weekje dat hij soms ligt te snikken of soms echt heel hard moet huilen en wakker wordt.
Wij hebben dit een tijd gele ook meegemaakt en toen was er ook precies een sprong.

Zou idd niet een flesje melk geven maar eerder kiezen voor wat water/thee/sap als je iets wil geven. Anders went ze straks aan een volbuikje snachts. en dat willen wij mamas niet he extra eruit snachts ;)
 
Terug
Bovenaan