Slapen en eten met 9 maanden

Hallo.

Al eens eerder heb ik een reactie geplaatst over doorslapen enz.met 9 maanden.

Ons zoontje van 9 maanden doet nog steeds niet doorslapen. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar t wil nog steeds niet lukken. Op mijn reactie had een mevrouw gereageerd dat haar zoontje ook niet doorsliep (hij was iets ouder als de mijne)

Zijn er meer moeders die hetzelfde meemaken en hebben meegemaakt. Als je iedereen om je heen hoort lijkt het wel of wij de enige zijn.

Ons ritme is alsvolgt:

7.00 uur fles 180  (als hij vaak in de nacht is wakker geworden slaapt hij tot 8, dus dan pas fles.

10.00 fruit Daarna naar bed. Hij slaapt dan tot 12.00 ongeveer

13.00 pap (sinds een week lust hij ook boterham, deze eet hij voor de helft op)

15.00 liga, soms fruit met 60 cc water.

Slapen tot 17.00 uur

17.00 warme hap. toetje

19.00 fles (9o cc hij krijgt niet meer op....... ???) Ik kan hem dan nietlanger ophouden hij is op dit  tijdstip doodmoe!!  

Wij geven hem dan om 11.00 uur de fles.. (Als we hem niet wakker maken dan wordt hij zelf om 1.00 uur wakker!

Dan om +/- 3 uur weer fles enom half 5

Ik heb hem al vaker een half uur laten huilen. Maar dat hou ik ook niet meer vol..

Hij heeft vanaf oud en nieuw 2 weken doorgeslapen met hetzelfde schema en nu is het weer helemaal bij af.   Het consultatiebureau zegt dat we gewoonmoeten volhouden....  Tja dat moet je wel, maar of t nou ideaal is?? Ik weet het niet!!  

Grtjs Britt

Nou, je bent echt niet de enige hoor. Ik heb nu een baby van 3,5 maand en zat toevallig laatst  het schriftje te lezen dat ik een tijdje bijhield bij mijn oudste dochter. Met wat ze at overdag, hoe ze sliep overdag, gepoept of niet, vanalles om er maar  een patroon in te kunnen ontdekken met de goede of slechte nachten. Geen patroon gevonden trouwens.  Met 9 maanden sliep zij ook nog niet door. Als het een goede nacht was kwam ze 1 keer maar goede nachten waren maar 2 of 3 in de week. En ik heb ook vanalles geprobeerd, fles geven, water geven, laten huilen. Ik zat regelmatig tiktak te kijken midden in de nacht. Uiteindelijk zelfs in ons bed genomen, niet goed maar ik was doodop en zo kregen we nog een beetje slaap. Volgens mij begon het rond 10/11 maanden iets beter te gaan en maar echt de hele nacht doorslapen zonder 1x wakker te worden kwam pas tegen 1,5 jaar (tja sorry, wordt je niet vrolijk van natuurlijk). En het is eigenlijk nog een slechte slaper (nu ruim 2 jaar).
Zou ik het verkeerd gedaan hebben? Ik weet het niet hoor. Ik heb van wel meer mensen kleine slaapdrama's gehoord. Misschien hebben we gewoon pech.
Sterkte! Anne

Hoi, Die van ons is 8 maanden en slaapt ook niet door. Meestal wordt hij zo'n 3 keer wakker per nacht en moeten we even een speen geven en dan slaapt hij verder. Ook bij ons lukt de laatste fles niet goed omdat hij te moe is en gaat dan ook om +/ 19:30 naar bed. Het enige advies wat ik kan geven is dat je eens een paar nachten moet proberen s'nachts geen fles meer te geven. Het maakt bij ons geen vesrchil of we hem een extra fles geven of niet  kwa nachtrust want hij komt toch wel  dus heeft het niet echt met honger te maken. probeer het eens met een speen (vast al gedaan). Je moet er dan ook wel uit maar dat is even naar hem toe en een aai over zijn bol en zelf ook weer naar bed. Ik heb me er maar bij neergelgd want anders wordt je nog gefrustreerd ook.

Ik wil je niet teleurstellen, maar onze dochter is 11 maanden en heeft vanacht zo waar weer voor het eerst door geslapen. Onze kleine was eerst heel snel met door slapen, maar na 7 maanden begon ze 's nachts meerdere malen weer wakker te worden. Ik heb het ook in het eten gezocht, maar wat we ook probeerde ze werd   's nachts wakker.
Nu slaapt ze over dag, maar 1 keer en dit ging gelijk al een stuk beter ze werd 's nacht maar 1 x wakker en kwam dan om 5 uur.   We troosten haar dan en ze slaapt daarna dus door tot 5 uur, dan wil ze echt drinken. Echter vanaf  maandag hebben we ook 's nachts laten huilen (tja en dat duurde echter de eerste keer echt ruim een half uur), maar dinsdag op woensdag was dit al veel korter. Vanacht heeft ze dus door geslapen en kwam ze voor het eerst pas om 7.30! Ongeloofelijk wat een genot. Ik hoop  nu maar dat dit zo blijft.    

Terug
Bovenaan