slapen en eten

Halloo moeders,

Mijn zoontje is nu 6,5 maand en het gaat echt fantastisch. Hij slaapt goed, drinkt goed, eet wat ie voorgeschoteld krijgt. Niets te klagen gelukkig. Ik heb nog wel een vraagje. Hoe laat gaan jullie kindjes ongeveer naar bed op deze leeftijd. Mijn mannetje is steeds vroeger moe valt me op. Hij ligt nu om half 8 in bed, maar het lijkt erop alsof 7 uur ook wel goed zou zijn. Maakt het op deze leeftijd nog uit of ze meer dan 12 uur achter elkaar niet eten?
Oh ja en toch nog wat te klagen: We gaan dit jaar voor het eerst de feestdagen in met z'n drieën. Op eerste kerstdag hebben we met de schoonfamilie afgesproken. Ze hebben van alles gepland, maar helemaal geen rekening gehouden met de kleine. Alsof ze niet begrijpen dat je niet meer zo flexibel bent. Heel vervelend. Als je er wat van zegt, dan krijg je als commentaar dat zij hun kinderen overal mee naartoe namen. Nou, die van ons wil gewoon lekker in zijn eigen bedje slapen en zit niet te wachten op hele wereldreizen. Pff Volgend jaar blijven we lekker thuis denk ik!

Groetjes
 
mijn zoon is 7,5 maand en die gaat al tijden tussen 6 en 7 naar bed. Meestal om 18:30 uur. 12 uur niet eten is echt niet meer erg hoor! Als ik hem later in bed doe is hij niet te genieten!

En die kerstdagen... brrrrrr moet er niet aan denken. Daar moet je echt niet in meegaan hoor. Alsnog afzeggen of met bepaalde activiteiten niet meedoen lijkt me niet meer dan logisch.
 
wat vervelend voor je (kerst met je schoonouders), kan je niet gewoon je eigen dingen doen, gewoon je kindje naar bed brengen wanneer hij wil? Of staat daar geen bed? Anders kan je natuurlijk altijd nog afzeggen, dat jullie bijvoorbeeld alleen blijven eten? Ik ga dit jaar niet de hele dag op stap, ik vindt mijn zoontje (ook 6 1/2 maand) te jong, hij heeft ook nog zijn slaap nodig. Bovendien, misschien wel heel erg egoistisch, maar ik wil lekker genieten van ons eigen gezinnetje, dus dat ga ik ook doen.

Wat betreft het slapen, volgens mij kunnen ze nu langer dan 12 uur slapen zonder eten. Wij geven nu ook om half 8 de laatste fles, soms ook wel om 7 uur als hij zo moe is, en gaat hij daarna meteen naar bed tot de volgende ochtend 7 uur.

Succes en sterkte met je schoonouders.
linda
 
Mijn zoontje is 3 1/2 maand en die slaapt ook van 7 uur tot 8 uur de volgende dag. Het ligt gewoon heel erg aan je kindje. Ik heb een echte slaapkop die makkelijk 17 tot 18 uur per dag slaapt. Het is per kindje verschillend.
Heel herkenbaar dat verhaal van jou. Mensen verwachten dat alles op dezelfde voet verder moet gaan als voordat je een kindje had. Je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft, ook al zijn er mensen die dat minder leuk vinden. Jij weet het beste wat goed is voor je kind. Dat andere mensen hun kind(eren) wel overal mee naartoe slepen, moeten hun weten. Dat is niet goed voor alle kindjes, sommige hebben gewoon regelmaat nodig.
Sucses ermee en bijt van je af hoor!
 
Als ik jou was zou ik dit jaar ook lekker thuis blijven. Jullie eerste feestdagen met z'n drietjes! Als je er van tevoren al tegenop ziet dan geniet je er toch niet optimaal van.

Je kunt er ook voor kiezen om even 1 of 2 uurtjes te gaan.

Ik ben zelf geen voorstander van al die verplichte nummertjes met de feestdagen. Lekker thuis in trainingsbroek op de bank met man en kind. Heerlijk! Maar ieder z'n meug natuurlijk. Dus wat je ook besluit: veel plezier!
 
Terug
Bovenaan