Floor heeft ook flink eczeem, hier helpt een zemelenbad echt niet, het lijkt daardoor alleen maar erger te worden. Floor gaat nu nog maar 1x in de week in bad, het is heel weinig maar anders ziet ze er helemaal niet meer uit. Ik gebruik Balneum Hermal badolie, speciaal voor eczeem. Ik smeer haar hiermee in en doe haar dan in het water (niet te warm, 35 graden), het water loopt dan zo van haar lijfje af. Daarna voorzichtig droogdeppen, de haartjes doe ik ook met deze olie, geen shampoo!!!!
Ik gebruik Locoïd (via ha), dit is een hormoonzalf waar ik niet zo dol op ben, maar ze heeft het echt nodig. Ik gebruik het maar 1 of 2x per week om het te onderhouden. Daarnaast vet ik haar 2 of 3x per dag in met een vette creme, ook via de ha gekregen. Soms gebruik ik ook wel een vette zalf die mijn zusje voor me in Duitsland haalt, daar zit goudsbloemenextract in wat ook wel een beetje helpt.
Tja, en met dit hete weer ziet mijn meisje er helemaal niet meer mooi uit , zo zielig!!!! Ik zou het zo van haar overnemen als het zou kunnen!
Succes met je kleintje!
Groetjes,
Ruth