Slapen en fles

<p>Hallo, </p><p>Ik ben op zoek naar tips. </p><p>Ons kindje van 3weken wil niet in zijn wiegje slapen. Wel naast mama in het grote bed. Morgen gaan we proberen met een inbakerdoek. Maar mogelijk heeft iemand meer tips. Daarnaast brengen we hem op bed na zijn (borst)voeding van +- 8uur. Ik voedt op verzoek. Is dit te laat om hem naar bed te brengen? </p><p> </p><p>Als we hem nu naar bed brengen, valt hij dus niet in slaap. Veel huilen, wel en niet de speen willen.. en weer honger hebben. Is het een idee om hem dan een flesje te geven? Zo ja, hoeveel water en hoeveel schepjes voeding? Hjj is nu 3weken en woog van de week 4470gr. </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Ons dochtertje is nu 4 weken. Herkenbaar verhaal wat je schrijft. Wat bij ins nu het beste lijkt te werken is haar boven in half schemer borstvoeding te geven. Ze valt dan aan de borst in slaap. Ik laat haar dan een half uurtje liggen zodat ze diep slaapt. Dan kan je haar makkelijk in eigen wieg leggen.
ik zou niet zomaar beginnen met fles geveb want dit kan ten koste gaan aan je eigen productie. Zou dan even overleggen met cb.

Baby’s clusteren vaak savonds en hebben huidhonger en zijn vaak onrustig savondsn, omdat de mama’s in de avond vaak rust pakte ging de baby los in de buik. De eerste 3-4 maanden is het dan ook niet gek dat je baby is bij je beneden en daar slaapt om te troosten, huidhonger, wat extra voeding als ze honger hebben. Ze zijn er vanzelf aan toe om boven in de wieg te liggen. Nu gaan ze meestal nog tegelijk met de ouders naar bed. Sommige baby’s pikken het uiteraard ook eerder, maar sommige zijn savonds gewoon wat onrustig en zoeken naar mama!

Ja bij ons ging het ook zo. Ze ging met ons mee naar bed rond 11uur na de voeding en wilde dan wel in haar bedje liggen zolang ze ons maar hoorde! Vanaf een week of 8 kon ze ook alleen in bed gelegd worden rond 9 uur en dat werd steeds ietsje eerder.

Wij hebben haar ook de eerste twee maanden pas om 22:00 uur met ons mee naar bed genomen, ze sliep dan in een wiegje bij ons op de kamer. Ik gaf ook borstvoeding en soms merkte ik dat ze dan ‘s avonds steeds meer wilde drinken, lekker laten doen, dan gaan ze zich steeds meer voorbereiden om langer aan een stuk door te slapen.
Na 6 weken kon ze 7/8 uur doorslapen. Inmiddels is ze 2 maanden en red ze 10-12 uur en hebben we deze week de overstap naar haar eigen kamertje gemaakt. Wel in hetzelfde wiegje nu en dan gaan we daarna oefenen in het ledikantje.

Terug
Bovenaan