slapen en gewicht

Mijn zoontje is van 6 januari 2004, bij zijn geboorte was hij toen 2980 gram. 2 weken terug was hij 5490 gram en vandaag 6855 gram, ik vind dat zo ontzettend snel gegaan als ik naar babytjes van zijn leeftijd kijk , dat zijn allemaal nog van die kleine poppetjes. Hij is helemaal niet te dik, maar ontzettend in de lengte aan het groeien, bij de geboorte was ie 51 cm en 2 weken terug 58,5 cm en volgens mij is ie de laatste 2 weken weer enorm gegroeid. Hij kan nu sommige pakjes van maat 62 niet meer aan. Ik denk ook dat het daarom is dat ie veel eerder dan andere babytjes toe is aan meer voeding. Mijn man is zelf ook heel breed en groot dus daar zal het wel mee te maken hebben. Even wat anders, hoeveel slapen baby's van 10 weken gemiddeld, toch nog wel na elke voeding, of??? Ik doe het zo voortaan als hij in de box in slaap valt of hij wordt heel hangerig dan leg ik hem in zijn bedje, en dan slaapt ie ongeveer zo'n 2 uur gemiddeld tussen de voedingen,. Doe ik dat goed of laat ik hem nog te veel of te weinig slapen??? Herkent iemand 1 van deze 2 vragen, heel graag antwoord, bedankt alvast.
groetjes, Martine

Hoi Martine,
Elk kindje heeft zijn eihgen slaapbehoefte. De een slaapt nog zo'n 20 uur per dag, terwijl een ander aan veel minder behoefte heeft. Jij laat je zoontje slapen als hij moe is en dat is volgens mij precies wat hij nodig heeft. Dus gewoon lekker zo doorgaan en vooral op je gevoel afgaan, dat is het allerbelangrijkste!!

hoi martine,

lekker toch dat je kind zo goed groeit? wees er maar blij mee! als het te hard zou gaan, zouden ze er vast wel wat van zeggen hoor bij het c.b.
Inderdaad heeft elke baby zijn eigen slaapbehoefte, ik maak me soms wel eens zorgen of kim overdag niet te weinig slaapt, maar ze lijkt het gewoon niet nodig te hebben, ze slaapt zeker niet standaard na elke voeding meer overdag. Daarintegen slaapt ze wel elke avond vanaf 19.00 uur tot de volgende morgen 08.30 uur (met nog een flesje om 23.00 uur waar we haar voor wakker maken)

succes verder
groetjes sandra (moeder van Kim 13 weken)

Hoi Martine

Ik denk dat jouw knul het super doet. Mijn dochtertje sliep in het begin ook erg veel, maar dat betekend dat die kleine dat gewoon nodig heeft. Dus maak je geen zorgen.

Hoi Martine, ik heb een dochter, geboren op 7 januari; zij woog 3080 gram bij de geboorte en was klein, waarschijnlijk maar 46 cm ofzo, na 9 weken woog ze 5070 gram en was 54 cm.
Het zegt allemaal niks, als ze maar tevreden zijn!
Slapen varieert bij haar enorm, de laatste week slaapt ze ineens meer, misschien omdat ik en zij in een ander ritme zitten, volledig fles nu, 5 voedingen, 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 uur; slaapt s ochtends een uurtje, na 12.00 uur ongeveer 2 uur en tussen 5 en 6 een uurtje. en na 20.00 uur tot s ochtends plusminus 06.30 uur.
Eerst borstvoeding gegeven tot 8 weken oud.
Groetjes

Terug
Bovenaan