Slapen en voeding

<p>Hallo!</p><p>vraagje : op dit moment geven we onze zoon vijf voedingen. Hij is 14 weken oud. Nu lukt het om 23:15 laatste voeding te geven en dan is hij wakker rond 6:30 maar lukt het meestal rond 7:00 te voeden. Wakker blijven tot 23 lukt toch net niet.. We moeten hem dan ook wakker maken voor z’n voeding. Zou het lukken om hem na de voeding rond 19 te laten slapen tot de volgende ochtend? Of om hem om 22:00 eten te geven en dan te laten slapen tot 7?</p><p>wat zijn andere ervaringen?..</p>

Maken jullie je zoon wakker voor die voeding rond 23.00 uur? Dan zou ik proberen niet wakker te maken en kijken wat er gebeurt. Ik heb mn kinderen nooit wakker gemaakt (wel bv) en dat werkte voor mij fijner. Dochter van 9 weken gaat 19.30 naar bed en komt dan ergens tussen 01.00 En 05.00 voor een voeding en dan rond 07.00 uur. Zij bepaalt daarin zelf wanneer zij s nachts die voeding nodig heeft. Ze heeft t ook al 2x helemaal overgeslagen. 
Succes met een ritme zoeken. 

Eens met TJF. Ik heb mijn zoon ook nooit wakker gemaakt voor een late voeding (ook bv). Op die leeftijd kreeg hij rond 9 uur laatste voeding en dan slapen. Ze hoeven op die leeftijd ook nog niet door te slapen he. Elk kindje volgt toch zijn eigen ritme en daar zou ik lekker in meegaan. Bij ons ging het heel natuurlijk, zijn nachtvoeding schoof steeds een uurtje op totdat hij doorsliep. 

Ons dochtertje van 15 weken krijgt ook 5 voedingen. Wij geven de laatste voeding altijd om 22.00 uur. Ook als er dan maar 3 uur tussen zit terwijl ze overdag om de 4 uur drinkt. Ze slaapt dan tot 7.00/7.30.
We zijn zelf geen avond mensen en vinden het anders te laat worden. 
Wat zou voor jou een reden zijn om om 22.00 te gaan voeden? Is hij dan wel uit zichzelf wakker?
Een keertje kijken wat er gebeurt als je hem niet wakker maakt kan natuurlijk ook! Maar je hebt dan wel de kans dat hij snachts opeens weer komt. Persoonlijk zou ik daar mee stoppen als hij zo diep slaapt dat je hem moeilijk wakker krijgt of als hij er geen zin meer in heeft.

Terug
Bovenaan