slapen en voeding

hallo allemaal,

Ik heb effe een vraagje, ik heb een zoon van ruim 6 weken.Ik heb tot 4 weken borstvoeding gegeven en zit nu helemaal op de fles, hij krijgt 5 flessen en dat gaat op zich goed, alleen gaf ik eerst de friso extra, want aan de normaal had hij niet genoeg, maar toen kreeg hij last van obstipatie en geef ik nu 3 flessen friso comfort en 2 flessen friso extra, maar ik heb t idee dat hij niet voldaan is van die friso comfort, Kan dat?! maar ja wat moet ik dan alleen die extra en dan kan die weer niet poepen!! En ik moet zeggen s nachts slaapt hij heel goed, van 23.00uur tot plusminus 07.00uur en dan van 08.00 uur tot plusminus 11 uur en daarna is hij klaar wakker tot vaak s avonds en als ik hem dan wil laten slapen wil hij alleen maar in de box vaak slapen!! Wie heeft hier ervaring mee, ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

groetjes nadja, mama van tygo
 
hoi nadja de voeding mag je ook half om half doen met de gewone ik weet niet of dit helpt nijn buurvrouw doet het zo en die heeft een dochter van 6week.mijn dochter nora is nu 7weken dat slapen vindt je dat vervelend?nora slaapt meestal ook lange stukken om vervolgens soms lang wakker te zijn ze is dan wakker niet huilerig ofzo. meestal leg ik haar erlekkerdicht bij ons in de box,volgens het cb kan dit geen kwaad ze wennen hier niet aan en vinden het geluid prettig ze kunnen nl bang zijn als ze alleen zijn,misschien heb je hier iets aan groetjes roos
 
Hai Nadja,

Blij jou verhaal te lezen, ik heb nl een zelfde soort vraag...
Mijn baby is nu 4 weken en is enorm hongerig. Ik geef nu al 150cc per fles (incl. voeding) en zit nog op 6 voedingingen (s nachts komt hij nog rond 4.30 uur). Sinds gisteren geef ik forte voeding want een uur voor de voeding schreeuwde hij al alles bij elkaar. Ik hoop niet dat hij last krijgt van opstipatie. Maar goed, het cb gaf mij inderdaad ook het advies om forte en gewoon te mengen overdag en s avonds en s ochtends puur forte te geven. Misschien helpt dat bij jou ook?

Ik wil er graag nog een vraag aan toevoegen. Ik wil heel graag een schema aanhouden van 7 uur 11 uur 15,19,23 uur (en dan een nachtvoeding nog..) maar als hij dus om 4.30 in de nacht komt, dan krijgt hij dus alweer heel snel nog een fles om 7 uur in de ochtend. Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe kan ik het beste een schema aanhouden als hij gedurende de nacht ook nog ergens willekeurig komt?
Alvast bedankt.
Groeten van Miriam
 
ja miriam dat is ook een mooi schema wij hebben dit met onze dochter nora ook zij is nu 7week,als nora s'nachts komt dat doet ze de ene keer wel en de ander keer niet dan zit je inderdaad krap aan de volgende voeding.ga je dan weer later geven dan loopt het schema niet goed ik hou overdag gewoon dit schema aan dan pak je 5 voedingen en dat wat s'nachts is is een extra voeding ik weet niet hoe dat bij jullie is maar meestal drinkt ze de fles dan niet helemaal leeg. nou ja succes ermee.
 
Dank je Roos voor je verhaal. Vannacht heb ik dus de extra voeding ook maar echt als extra beschouwd. Ik ben gewoon na 100 ml gestopt en even mijn pink in zijn mondje gedaan. Hij accepteerde dat dus toen heb ik hem terug gelegd. Toen werd hij om 6.45 uur wakker... hopelijk is dit een begin van een ritme??
Pff.. ik zal blij zijn als de nachtvoeding er uiteindelijk af is.
Jij ook veel sterkte met jou kindje.
Groeten van Miriam
 
dankje dit wil inderdaad ik had nora vanochtend om half 5 jaja dat is dus alles in de war heb haar op mijn buik gelegd met pinkie erin en ze was zo weer weg uiteindelijk heeft ze om half 7 de voeding gehad jippie nou hopen dat ze dit gaat volhouden succes he en veel liefs roos
 
Terug
Bovenaan