slapen en voeding

hallo moeders,

mijn dochtertje is nu 10 weken oud, en slaapt heel slecht.
ze is s`ochtends om 7.00 wakker en slaapt s`avonds pas weer om 19.30.
met een beetje geluk slaapt ze overdag nog een klein uurtje.
wie heeft dit ook???
haar voedingsschema is:

7.00 fles van 160cc
11.00 fles van 160cc
15.00 fles van 160cc
19.00 fles van 160cc
23.00/23.30 fles van 160cc
en plus minus 4.30 fles van 60cc
Ze krijgt friso ivm darmkrampjes.

wie heeft er tips voor mij????
wij willen haar ook s`nachts doorlaten slapen wat kan ik het beste doen???

groetjes tamara
 
Hoi Tamara,

Mijn zoontje zat op die leeftijd op hetzelfde schema. De meeste baby's zijn na ong. 1,5 tot max. 2 uur weer moe en moeten dan eigenlijk even slapen. Ik leg Ruben dan na max. 2 uur wakker zijn dan altijd in bed. Soms was het even brullen maar na 5 minuten lag hij altijd heerlijk te slapen. Als ik hem te lang wakker hield, kon hij ook niet meer slapen, dan raakte hij oververmoeid en was hij heel geprikkeld. Misschien moet je even kijken op www.inbakeren.nl . Daar staan een heleboel slaaptips op, ook als je niet inbakerd.

Groetjes Daniella
 
Hoi,

Volgens mij ziet je schema er prima uit hoor. En over het doorslapen 's nachts dat heb je niet zelf in de hand, sommige baby's slapen al na een week of 6 door en andere na 5 maanden pas.
Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden en zij sliep al met 6/7 weken door. We maakten haar toen altijd wakker voor de laatste fles van 23.00 uur en sliep toen eerst tot 5.00 uur en langzaam aan bouwde ze dat zelf steeds later uit. Op een gegeven moment zijn we haar niet meer wakker gaan maken voor de laatste fles en toen kwam ze weer rond 6.00 uur en nu krijgt ze om 20.00 uur de laatste en komt rond 8.30 uur weer voor voeding. Maar 10 weken en nu al niet de nachtvoeding daar kan je gewoon niks van zeggen de een heeft het nog nodig en de ander niet. Je schema ziet er prima uit hoor.
 
O ja voor wat het slapen betreft. Kijk naar je kind. Ik merk altijd wanneer mijn meisje moe wordt ze begint dan te jengelen en dan stop ik haar in bed Wakker dan is ze meestal binnen 5 minuten in slaap. En het is nu ook heel verschillend hoelang ze wakker kan blijven hoor.
Gister bv heeft ze 's morgens 2,5 uur geslapen dat is beetje standaard geworden en 's middags maar een half uurtje en rond 18.00 uur ook nog een halfuurtje en ze was dus totaal niet moe.
Maar kijk gewoon naar je kind dan merk je snel genoeg de signalen van moe zijn en dan gewoon lekker in bed leggen en niet gelijk bij elke kik naar toe gaan laat maar even huilen vallen ze vaak vanzelf mee in slaap. Ik hoor haar vaak nog een beetje spelen in bed en dan ineens is het stil en ligt ze te slapen.
Succes
 
hallo moeders,

bedankt voor jullie reactie!!!
Sinds een paar dagen slaapt mijn dochtertje nu s`nachts door.
Mijn man had haar twee dagen s`nachts de speen gedaan toen ze wakker werd en dat ging goed, nu slaapt ze hellemaal door en wordt om half 7 wakker.
Het slapen gaat nu ook wat beter, ze slaapt in iedergeval overdag wat meer en sàvonds slaapt ze ook goed.
haar schema is nu:

6.30 180cc + voeding
11.00 180cc +voeding
15.00 180cc + voeding
19.00 180cc + voeding
23.30 180cc + voeding

Dit gaat erg goed.
groetjes tamara
 
Wat fijn dat je kleintje nu snachts doorslaapt, kom je eindelijk weer een beetje aan je rust toe, ik zag ook dat je nu meer voeding gaf. Misschien had ze gewoon nog honger, en werd ze daarom snachts nog wakker.
Geniet er lekker van!!!

groetjes daniella
 
Hi, lees net pas je vraag en de gegeven antwoorden en ik ben blij dat het ondertussen beter gaat. Ik weet wat het is als je kleine zo weinig slaapt. Mijn eerste twee dochters sliepen allebei erg weinig, overdag heel af en toe een klein half uurtje en dan moest ik ze ook nog in slaap voeden of wiegen. Word je doodmoe van! Kinderen hadden veel last van kramp (allergie).
Onze derde begon hetzelfde (na de kraamweek), kon ook niet zelf in slaap komen en was binnen half uur weer wakker.... Heb nu het inbakeren ontdekt en ze slaapt nu ca 18 uur per dag, heeft als ze goed slaapt bijna geen krampjes. Duidelijk verschil met de wasdag..... dan zit de pacco (inbakerpakje i.p.v. losse doeken) in de was en in de droger en is ze dus de hele morgen wakker op wat hazeslaapjes na en heeft veel last van windjes. Op drukke dagen, als mensen haar wakker houden, omdat ze het zo leuk vinden om een wakkere baby vast te houden, is ze op een gegeven moment oververmoeid en kan dan heel slecht weer in slaap komen, heeft dan veel kramp en erg onrustig. Ik waak daar nu voor. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid (wegkijken, gaapjes, jengelen, andere uitzichten willen, etc.) pak ik haar in haar pakje/doeken en gaat ze slapen. Heb nu pas bij derde ontdekt dat goed slapen, meer slapen tot gevolg heeft. Inbakeren is niet zielig, het werkt.
Misschien een idee?
 
hallo moeders,

Het gaat nu erg goed met Amy.
Ze slaapt s`avonds en s`nachts erg goed.
Heb een tijdje het inbakeren geprobeerd maar ook dat was niet altijd een succes.
Sinds 2 weken heeft ze een slaapzak aan, en het gaat erg goed.
Ze wordt nu om 7.00 wakker.
Ze krijgt nog wel steeds 180cc water + 6 schepjes Friso.
Overdag hou ik haar max. 2uur wakker en dan naar bed.
Dit gaat erg goed.
Bedankt voor jullie tips.

groetjes tamara
 
Terug
Bovenaan