Slapen en voedingen?

Ik vroeg me af hoe jullie schema's er nu zo'n beetje uitzien?

Sinds ik 2 weken geleden begonnen ben met fulltime afkolven, lijken we een beetje ritme te hebben.

3:00 uur nachtvoeding live aan borst
6:00 uur voeding live aan borst
8:00 uur flesje kunstvoeding 165 ml
10:30 uur flesje afgekolfde melk 160 ml
13:00 uur flesje afgekolfde melk 160 ml
16:30 uur flesje afgekolfde melk 160 ml
19:00 uur flesje afgekolfde melk 160 ml
22:30 uur flesje afgekolfde melk of kunstvoeding (afhankelijk van productie) 160-165 ml

We zitten dus toch nog op 8 voedingen, maar het geeft mij zoveel rust zo! Ze komt nu gemiddeld om de 3 uur (in de nacht iets langer) en ze slaapt i.p. na iedere voeding. Ze is meestal 2 uurtjes wakker en dan gaat ze vrij moeiteloos slapen. Heerlijk! Na de voeding van 19:00 uur valt ze in slaap tot ongeveer 8:00 uur, in de tussentijd is ze alleen maar 'wakker' om met haar ogen dicht te drinken en meteen weer verder te slapen.

Sorry dat ik zo 'hallelujah' ben, maar dit is zo relaxed ten opzichte van de chaos die ik de 4-5 weken daarvoor heb moeten door maken!

Hoe is het bij jullie?
(pure nieuwsgierigheid, trouwens)

Groetjes, Karin
mama v Eveline 18 weken oud

Jeetje Karin, diepe respect voor jou! Wat een werk alle voedngen afkolven!
Geeft dat haar meer rust of heb jij meer rust omdat je nu exact weet hoeveel ze drinkt?

Noortje was ook een onrustige drinkster zonder regelmaat!
Daarom ben ik haar op vaste tijden gaan voeden ! Als ze echt huilt tussendoor krijgt ze wel iets extra's. Maar niet meer bij elke kik.

Ook ;s nachts kwam ze tot een week geleden nog erg vaak. Ik ben op een gegeven moment begonnen met haar 's nachts nog enkel te voeden tussen 3 en 4 en daarna weer om 7. Als ze tussendoor wakker werd gaf ik haar het speentje, liet haar wat pruttelen en als ze huiolde trooste ik haar. Al na den paar nachten kwam ze alleen nog maar tussen 3 ren 4. Daarna sliep ze 1 keer door tot 5. En de afgelopen nacht werd ze wel om 3 uur wakker. Ik heb haar toen het speentje gegeven. Om 5 uur werd ze toen wakker en heb haar gevoed.
Als dit een paar dagen geod gaat probeer ik de nacht te verlengen tot 7 uur.

Het schema ziet er nu zo uit:

7:00 BV
direct weer slapen tot 9:30.
11:00 BV
slapen tot 13:00
15:00 BV
slapen tot 17:00
19:00 BV
slapen
22:30 BV
05:00 BV

Het slapen overdag wil nog wel een beetje varieren!

Succes, Janneke

Ach, ja, ik heb ervaring met fulltime afkolven (bij mijn oudste gedaan), dus ik wist ook wel dat ik dat kon (en motivatie voor op kon brengen), al is het nu wat lastiger met een stuiterende peuter erbij. Daarom vul ik aan met flesvoeding, als ik niet genoeg melk heb.
En geloof het of niet, het kost me nu geen extra tijd t.o.v. live BV!
Eveline drinkt heel inefficient uit de borst, meestal 30-45 minuten per voeding, nu is het 20 minuten fles en 20 minuten kolven voor een voeding.

Maar het heeft op alle fronten rust gebracht. Eveline slaapt weer (dat deed ze nauwelijks omdat ze constant hongerig was, 14 voedingen van 30-40 minuten per etmaal... was echt geen doen meer), is vrolijker en huilt nauwelijks meer. Ze was zichtbaar magerder geworden (ik kon ribben echt goed tellen, akelig!) omdat ze niet genoeg uit de borst kreeg, maar nu ze uit de fles drinkt is ze al weer lekker mollig geworden, zoals in het begin. Dus beter voor haar.
Voor mij heeft het rust gebracht dat ik niet de hele dag met voeden bezig ben en ook weer een beetje kan plannen omdat haar voeding/slaaptijden nu veel beter te voorspellen zijn. Ik kan weer boodschappen doen, de stad in gaan etc! Dus beter voor mij (en mijn man/zoontje, want die waren ook aardig 'verwaarloosd'...).

Hoewel ik het natuurlijk jammer vind, dat het niet allemaal op de 'natuurlijke' manier gelukt is.

pffff 8 voedingen? en dan snachts er ook nog uit, ben je niet erg kapot of ben je het gewend geraakt?

Ik geef flesvoeding dus dat is altijd wel iets makkelijker qua tijden!
Thomas is van 6 maart.

06.30/07.00 : +/ 200 cc (180 water, 6 schepjes)
10.00: 200cc
13.00: 200 cc
16.00: 200 cc
19.00: 200 cc en daarna lekker slapen tot de volgende morgen.

Thomas slaapt tussen de voedingen door een uurtje, soms in de middag slaapt ie wat langer en dan verschuif ik de voeding iets.

Volgende week krijgt ie zijn eerste fruithapje hahaha, ben benieuwd hoe ie dat vind!

Groetjes Elise

Hallo,

Dani is van 8 maart en heeft het volgende "schema".

7.00 BV
12.00 BV
16.30 BV
22.00 BV

Als ze naar het KDV gaat (2 dagen per week) krijgt ze het volgende "schema"

7.00 140ml BV uit de fles
11.00 200ml Nutrilon
15.00 200ml Nutrilon
19.00 BV
22.00 BV

Ze wilde op het KDV GEEN BV uit de fles, ben overgegaan op Nutrilon en thuis gewoon BV. Dit gaat tot nu toe goed.

Ze is rond de voedingen ongeveer 2 uur wakker en ligt dan of in de box te spelen of onder de babygym in de wipper en als het z'n lekker weer is gaan we wandelen.

Groetjes Patries

hoi hoi!

swen heeft nog zo'n 6 a 7 voedingen per dag. 1 daarvan is iedere dag een fles en de rest borstvoeding. als ik een hele dag moet werken, heeft hij 2 voedingen uit de fles.

Swen slaapt sinds een week de hele nacht door! heerlijk om zo bij te kunnen tanken!

Swen slaapt tussen 21:00 uur en 22:00 uur tot ongeveer tussen 7:00 uur en 7:30. dan slaapt hij na de ochtendvoeding nog tot ongeveer tot 9:30.

de rest van de dag slaapt hij misschien nog 2 keer een uur á anderhalf uur.

Doorslapen zit er hier sinds zo'n 5 weken niet meer in helaas. Vannacht kwam ze 2 keer, zucht. Naja, komt vanzelf wel weer. Ik ben er aan gewend geraakt. Ze drinkt ook zo'n 6 voedingen per dag, allemaal nog BV, dat gaat gelukkig goed. Ook al heeft ze wel eens geen zin. Het ritme is hier door de vakantie helemaal weg. Begin er rustig aan maar weer eens mee, we zien wel wat er uit komt. Eerst maar weer eens aan haar bedje en kamertje wennen...

Terug
Bovenaan