Slapen enzo:)

Hallo mede moeders:)

Ik ben allang niet meer op het forum geweest, maar toch dacht ik laat ik maar is kijken:)

Ik ben benieuwd naar meningen van andere moeders van kindjes van dezelfde leeftijd als mijn dochtertje nu 10 maanden.

Wat betreft slapen... Mijn dochtertje valt best moeilijk in slaap en voorheen had ik allerlei trucjes om haar in slaap te laten vallen o.a: Wiegen op de schommelstoel, op mijn borst in slaap vallen, met de fles naar bed! Maar dat alles wat door 90% van de mensen afgeraden, maar wat als resulaat ze sliep, maar wel een uurtje soms 3 uurtjes en daarna brullen.. en dat ook snachts.. en om half zes sochtends was mijn lieverd al actief..

Wat als resultaat voor mijzelf was; kribbig, chagerijning, soms hele dagen in me huispak rondlopen, mijn haar niet kammen ( door dat ik te moe was)
Ik had er genoeg van!!! Nu laat ik haar toch wel brullen als ik haar in dr bedje leg maar voel me zo rottig daardoor:( maar wat blijkt het helpt toch wel enigzins...

Wat hebben jullie gedaan om jullie baby lekker te laten slapen? of door laten slapen?

Want oma's zeggen dit en dat en de buurvrouw weer dat.. Ik denk toch dat dames die hier midden in staan wel betere tips hebben! So Help Me please!!

Liefs,

Hey Kenzi,
Wat vervelend voor je dat je kleine zo moeilijk in slaap komt!
Toen we begonnen om Tymo om 20.00 uur naar bed te brengen, was hij het daar ook zeker niet mee eens! Maar deze rot mama liet hem dan dus ook gewoon huilen. En tja, dat duurde de eerste tijd lang...1 tot 2 uur hield hij het soms wel vol. Inderdaad niet erg feestelijk, dus ik deed het geluid van de babyfoon uit, dan zag ik wel de lichtjes uitslaan, dus kon ik in de gaten houden of hij nog steeds aan het huilen was, maar dan werd ik niet zo geïrriteerd van het geluid. Misschien erg gemeen, maar binnen 2 weken sliep onze kleine man binnen een kwartier zonder huilen. Wij hebben wel een apparaatje, waar vogelgeluidjes uit komen, die kan je instellen op een 15 min, 30 min of continu. Die zetten wij wel standaard aan als hij gaat slapen. Verder deden wij in het begin ook elke avond het zelfde bedritueel. Eerst voeden, dan in bad(schijnen ze lekker rozig van te worden) en dan direct naar bed. Speentje, kusje, vogeltjes aan en weltruste Tymo. Ik liep dan in het begin toen hij nog moest wennen wel telkens naar boven om hem zijn speen te geven. Ik keek dan niet naar hem, geen aandacht, gaf hem zijn speen en ging weer weg. Hij slaapt als een roos. Om hem door te laten slapen heb ik niks hoeven doen, hij verschoof zelf steeds zijn nacht voeding tot dat hij uiteindelijk door sliep. Tot 5 maanden had hij een late voeding om 0.00 uur. Toen hij 5 maanden was zijn we daar van de ene op de andere dag mee gestopt en dat vond hij prima. Hij sliep altijd prima de hele nacht door. Vanaf dat hij zijn eerste tandje was door gekomen heeft hij wel 2 maanden minder goed geslapen. Dan werd hij tussen de 3 en 6 keer per nacht wakker. Dan gaf ik hem zijn speen, vogeltjes en ging hij weer slapen. Na 2 maanden was dat opeens weer over. Kortom, wij hebben gewoon ontzettend veel mazzel gehad met een makkelijke en goede slaper. Toch hoop ik dat je wat aan mij verhaal hebt. Ik denk dat je echt goed bezig bent door haar te laten huilen, hoe moeilijk het ook is. Je kan altijd naast het bedje gaan zitten, zodat je kindje wel weet dat je er bent en het niet in de steek laat, maar geef het geen aandacht. Oog contact is namelijk ook al aandacht. Sommige kinderen slapen pas na 1,5 jaar en andere na 3maanden. Elk kindje is nou verschillend, hoe vervelend het ook is.
Ik hoop dat je eigen manier vind en dat je meisje binnen kort lekker snel in slaap valt en goed door slaapt!
Heel veel succes!
En als je af en toe je ei weer even kwijt moet, this is the place!
Liefs,
Mar

Hai Mar,

Onwijs bedankt voor je reactie, nu de 3e dag dat ik er mee bezig ben gaat het steeds beter, en gaat zij gewoon slapen wel huilend maar toch valt ze wel in slaap. Vanmorgen werd ze wel om 6 uur wakker!! en aangezien ik geen ochtend mens ben.. is dat veeeel te vroeg..:(
Maar goed ik heb in ieder geval sinds lange tijd wel 6 uurtjes achtereen geslapen. Dat is wat waard!
Mijn stiefmoeder zegt je moet haar leren om om half 8 wakker te worden... Maar hoe doe je dattt???

At least:
Laten huilen klinkt zo cru! maar it sure does helps! Wij praten misschien nog wat of lezen wat voor we slapen.. en baby's huilen dan... (met die redenering kan ik beter leven hihihi)

Liefs,
Kenzi

Hey Kenzi,
Wat fijn dat het op de 3e dag al beter gaat! Dat geeft moed om het vol te houden! Heerlijk om 6 uur door te slapen na een lange tijd gebroken nachten! Tja hoe leer je ze om pas een bepaalde tijd wakker te worden?
Wij hebben een tijd gehad dat Tymo steeds vroeger wakker werd, hij begon dan (al) om half 7. Dat vind ik ook echt veel te vroeg! Wij werken allebei in de zorg en werken voornamelijk avonddiensten tot 23.00 uur dus dan heb je ook echt geen zin om zo vroeg op te staan! Ik had de regel: voor half 9 komt hij zijn bed niet uit! Dus van af half 7 kreeg hij elke keer zijn speentje en zetten wij de vogels weer aan en om half 9 haalde we hem pas uit bed. Dan moet ik er wel bij zeggen dat hij dan meestal lag te kletsen in zijn bed en niet lag te huilen. Ik controleerde meestal ook 1 keertje zijn luier. Na verloop van tijd werd hij steeds wat later wakker en de laatste twee weken word hij niet voor 8 uur wakker dus dat is super fijn! Maarja, helaas gaat niet alles in 1 keer, dus als ze nu bezig is met zelf leren in slaap vallen, dan zou ik eventjes wachten met haar leren later wakker worden. Het is al super dat ze nu binnen drie dagen al beter zelf in slaap valt toch? Maar ik snap ook wel dat je graag wilt dat ze niet zo vroeg wakker word haha!
Nou heel veel succes met het laten huilen en ik hoop dat ze binnen kort zonder huilen in slaap valt!
Liefs,
Marjolijn

hey Kezi,
Hoe gaat het slapen inmiddels? Slaapt ze al wat makkelijker in? En wat langer door?
Ik ben benieuwd!
Tymo slaapt de laatste week door tot half 9/9 uur, heerlijk!
Helaas zit er nu weer een tandje aan te komen dus vannacht was hij weer meerdere keren wakker, nu maar hopen dat het tandje er snel door is en dat hij dan weer lekker gaat slapen. En geen last meer heeft, want dat is ook erg sneu hoor!
Liefs,
Mar

Tot een maand of 6 waren alle drie onze kinderen 's avonds nog vaak laat wakker. Maar vanaf 6 mnd leggen we ze rond 19.30 in bed. Warm eten, wassen en pyjama aan, tandjes poetsen, knuffelen en dan rustig in bedje leggen.

Alleen bij onze oudste 2 (5 jaar en bijna 4) gaan ze echt om 19.00 naar bed. Onze jongste gaat wel mee in de pyjama, maar ze gaat pas op bed als ze dat aangeeft.

Ik merk het bij haar dat ze sneller geirriteerd is, sneller jengelig wordt en soms in de oogjes gaat wrijven. Als ze te moe is, dan gaat ze krijsen als ik haar in bed leg. Dan knuffel en troost ik haar terwijl ze in bed ligt. Als ze dan tot rust gekomen is, ga ik weg.

Meestal gaat dit goed, maar een enkele keer niet. En op bed leggen als zij het aangeeft vergt wel dat je op dat moment ook echt tijd hebt om haar op bed te brengen. Ook midden tijdens het eten, of tijdens het afruimen, of terwijl je de anderen aan het wassen bent.

Maar alle mooie woorden ten spijt: ze slaapt nog niet echt door. Inmiddels wordt ze rond 5 uur wakker en kan ze na even troosten vaak weer verder slapen. Maar soms moet ik haar voeden om tot rust te komen. Helemaal tegen alle adviezen in, maar ze valt al bijna in slaap als ik haar tegen mijn blote borst houdt. Maar ja, niet iedereen geeft nu nog BV, dus dat werkt niet. Ik prbeer haar ook echt niet meer te voeden.

Bij ons worden trouwens alle drie de kids rond 7 of 7.30 uur wakker. Dus tot half 9 rekken werkt echt niet. Wij hebben een nachtlampje dat om 7.30 uit gaat: nachtlampje uit is dag, dus dan mogen ze eruit.

Terug
Bovenaan