slapen gaan

Hoi,

Ik heb even een vraagje: Akim, ons kleine manneke, is nu 6 maanden. Hij moet nog steeds ontzettend huilen wanneer we hem op bed leggen. Hij slaapt heel moeilijk in. Ik heb gehoord van een aantal mensen dat een bepaalde structuur aangeven in het slapen gaan wel werkt. Maar wat als je er even geen tijd voor hebt: boekje lezen, liedje zingen e.d. Hoe laat gaan jullie kleintjes naar bed?? Akim ligt de laatste tijd pas rond 21.00 uur in bed en dan nog wil hij niet slapen. Soms weet je niet wat je moet doen!

Hij zit nu nog op 4 flesvoedingen en zijn laatste geven we rond 20.00 uur.

Ik hoop dat ik wat goede tips kan ontvangen, b.v.d.

groetjes
 
Hoi Vivian, Is Akim wel weer een beetje opgeknapt?? Hoelaat is zijn laatste slaapje?? Misschien helpt het om eerst met hem te douchen of hem in badje te doen en daarna de fles?? Of heb je daar ook geen tijd voor?
Ik geef Dana ook rond 8 uur de laatste fles, met 2 scheppen rijstebloem erbij. Dan laten we ze nog even spelen als ze nog niet moe is en dan om half 9 ongeveer naar bedje toe. Maar soms drinkt ze de fles al half slapend leeg en dan gaat ze natuurlijk vrijwel gelijk naar bedje. Ik hoop dat je erwat aan hebt...?? Groetjes Laura
 
hoi vivian,

mm ik begrijp dat het slapen gaan bij akim nog steeds niet lekker verloopt, daar tob je al een tijdje mee is het niet? ik heb eigenlijk niet zoveel goeie tips voor je, het blijft uitproberen. zo ook bij kim, we zijn er inmiddels wel achter dat als ik te lang wacht, en ze dus te moe is, ze meer huilt als ze naar bed gaat. En huilen doet ze eigenlijk altijd als ze naar bed gaat, en ik ben er ook achter dat dat niet zo lang duurt, ongeveer een minuutje of 10. Dan valt ze vredig in slaap. niet leuk natuurlijk maar sommige baby's hebben het gewoon nodig om in slaap te vallen. Gisteren nog waren we een dagje bij mijn ouders. Ze had overdag heel weinig tot niet geslapen, en toen was ze om half 6 al zo moe dat ik haar eigenlijk in bed had moeten leggen, nog eventjes gewacht tot 6 uur, want ja half 6 vindt ik toch wel vroeg, maar dat had ik beter wel kunnen doen. Ze heeft weer flink gehuild, maar viel zoals gewoonlijk daarna ook weer heel snel in slaap.

succes en groetjes sandra

oh ja en verhaaltjes lezen of een liedje zingen heeft bij ons niet veel zin, ik kom niet boven haar gekrijs uit. Het helpt wel haar wat te troosten met lieve kusjes op haar gezicht en handjes vast houden, daar wordt ze wel rustig van
 
ik had dit probleem tot verkort ook, met mijn dochter 10 maanden!! mij is toen geadviseerd om haar in te bakkeren heel vreemd natuurlijk omdat ze al 9,5 maand was maar wel gebrobeerd,, en ik kan je vertellen het werk super goed! ze viel nooit in slaap( ja met veel gebrul) na 30 min en 6 keer op en neer lopen,en sins ik dit doe slaap ze gelijk in en slaap ook gelijk 1,5 uur terwijl dat altojd maar een uurtje was ofzo, savonds doe ik het niet omdat ik bang ben omdat ze erg bewegelijk is. mischien is dit ook een oplossing voor jou kleine?
 
Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen, het in bad doen, daarna eten en dan naar bed. Misschien werkt dit. Wanneer ik bij hem ga liggen op ons bed valt hij direct in slaap. Ik zie wanneer hij slaap krijgt, maar het lijkt of hij er niet aan toe wil geven. Ik probeer het eventjes en dan horen jullie het nog wel.

bedankt!
 
Hoi Vivian,

Een vaste structuur werkt bij ons heel goed. Het kost niet zo heel veel tijd. Ik begin meestal zo rond half 8 met het hele ritueel: luier verschonen, boekje lezen met mijn zoontje van 9 maanden op schoot (boekje is na 5 minuten uit), slaapzakje aan, tandjes poetsen, fles geven (die ik al eerder had klaargezet) en dan leg ik hem in bed met een knuffel tegen zijn wang. Het duurde een paar dagen maar nu is hij er helemaal aan gewend en gaat ie altijd zonder te huilen naar bed. Het kost ons slechts 15 tot 20 minuten maar hij heeft wel door dat de nacht is begonnen. Bij ons werkte dat badje niet want dat kwam zo lastig uit met ons eigen eten (wij eten altijd als hij in bed ligt). Maar dit werkt echt heel goed. Ik doe de avondritueel terwijl mijn man ondertussen kookt. Dan is het eten klaar als mijn zoontje slaapt. Als we iets minder tijd hebben dan probeer ik toch het hele ritueel erin te houden maar dan alles net wat sneller. We maken hem trouwens om 23.00 uur nog wakker voor een fles met rijstebloem. Dan slaapt ie lekker door. Ik hoop dat je een manier vindt wat goed voor jou en de kleine werkt. Succes en sterkte!

groetjes
Esther
 
Hoi,

Het volgende valt ook nog te proberen: leg je kindje op bed voordat het slaap krijgt (voordat je het aan hem/haar merkt, doordat ze huilen, in ogen wrijven, etc.). Als ze aangeven dat ze slaap hebben, zijn ze vaak al te moe en dan begint het verzet tegen het gaan slapen.

Succes.

Groetjes,
Gerdina
 
Nog een tipje van mij. Hang een mobiele boven het bedje met kleurige poppetjes eraan. Jouw kindje heeft dan iets om naar te kijken. Onze dochter (4 maanden) lacht altijd naar de poppetjes als wij haar in bed leggen. Ze begint ook altijd te huilen maar al kijkend naar de poppetjes vallen haar oogjes langzaam dicht en stopt het huilen na enkele minuutjes vanzelf.
Zo'n mobile is ook handig voor 's ochtends, als wij haar uit bedje halen is ze meestal al wakker, aangezien ze geen honger heeft en naar de poppetjes die aan het mobile hangen kijkt, amuseert ze zich en begint ze niet te huilen. Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan