Slapen gaan

Hallo allemaal,

Ik wil mij even voorstellen ik ben rennie osmani en heb een zoontje van 2,5 en ben zwanger van de derde. Ik heb een heel erg groot probleem waar ik jullie hulp bij nodig heb. Onze zoon slaapt namelijk tussen ons in de hele nacht. Ik moet met hem op bed gaan liggen tot hij slaapt en dan blijft hij de hele nacht bij ons. Dit is er door omstandigheden ingeslopen en dit wil ik gaan veranderen sinds ik weet dat er een derde op komst is.   Ik heb een mooi peuterbedje gekocht met mooie dekens enz , knuffels enz. Deze avond heb ik 3 kwartier geprbeerd hem op bed te krijgen maar hij kwam me er steeds weer uit. Hoe pak je zoiets aan het is natuurlijk wel wat om van veilige haven te verhuizen naar een eigen slaapkamer. Ik hoop dat jullie wat nuttige tips hebben waar ik mee aan de slag kan gaan.


Groetjes Rennie
 
hoi,


ik denk dat je gewoon eerst een weekje elke dag moet proberen, zodat hij eraan kan wennen. Daarna denk ik dat het enige wat helpt gewoon hard tegen hem zijn en hem in zijn bed leggen en net zolang doorgaan tot hij slaapt. Als hij er weer uitkomt en je geeft uiteindelijk toe dan weet hij dat het toch niet hoeft. ik heb   dit probleem gehad toen mijn kleine 1 was. En na een paar weken proberen heb ik de knoop doorgehakt. Heb hem gewoon laten brullen en krijsen en na een week sliep hij prima. En nog steeds.
Nou success ermee

gr
sannnie mama van wesley 3, 17 weken zwanger
 
Hoi,

past het bedje op jullie slaapkamer? Dan zou je het eerst naast jullie eigen bed kunnen zetten. Kleine stapje zijn misschien makkelijker te maken voor allebei...
Als hij eenmaal aan z'n eigen bedje is gewend kun je hem verhuizen naar z'n eigen kamer. Zelf kun je op een matras erbij gaan liggen zodat hij veilig kan wennen aan de nieuwe ruimte. Als dat goed gaat, de matras steeds verder weg leggen.

Het belangrijkste is denk ik dat je echt staat achter wat je bereiken wilt en volhoud en doorpakt. Als hij aanvoelt dat je twijfelt, zal hij langer proberen toch bij je in bed te mogen...

Succes ermee! Joke.
 
Hoi Rennie,
ik heb helaas geen tips voor je maar wil wel zeggen dat je niet de enige bent. Mijn zoontje van 2,5 jaar slaapt ook nog tussen ons in. Hij is nu met opa en oma mee op vakantie en daarom hebben wij besloten om van zijn babykamer een stoere piratenkamer te maken, incl. groot bed. Ik ben erg benieuwd naar zijn reactie als hij zijn kamer voor het eerst ziet en hoop dat hij er zo van onderste boven zal zijn dat hij in zijn grote bed wil slapen.
Tips als: gewoon hard zijn en laten huilen helpen mij niet. Ik word nl. helemaal gestoord hij hij ligt te brullen en weet dat ik niet sterk genoeg ben om dat lang aan te horen.
Dus ik hoop er maar het beste van en in mijn achterhoofd denk ik: ach, als het nu niet lukt dan niet, ooit komt het allemaal wel goed.
 
Hoi,
Misschien helpt het als je het rustig opbouwt: eerst een paar nachten op een matras naast zijn bed, dan alleen bij het inslapen naast zijn bed, dan alleen slapen. Ik merk aan mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden dat hij veel meer begrijpt dan ik altijd denk als ik het maar rustig uitleg. Dus misschien kan je hem gewoon elke dag opnieuw vertellen wat er vandaag gaat gebeuren, en het brengen als een Groot Avontuur voor Grote Kinderen...
En dan natuurlijk belonen als het lukt (hem, maar ook jezelf!).
Succes
 
Terug
Bovenaan