Slapen gaan

Mijn dochter van 3 en 3 maanden slaapt sinds ongeveer 2 maanden op haar nieuwe kamer (op zolder). Ze heeft haar oude kamer ´aan de baby gegeven ´.

Sinds ze op zolder slaapt heeft ze erg veel moeite met slapen gaan, ze kan niet alleen slapen, zeg ze. Wij moeten bij haar blijven. Als wij naar beneden gaan dan roept ze ons steeds terug: nog een kusje, nog een knuffel, ze wil wat vertellen, een slokje water, of weet ik wat meer. We hebben al van alles geprobeerd: er bij blijven zitten tot ze slaapt, boos worden/ streng toespreken, lief en redelijk toespreken, laten huilen, maar dan komt ze gewoon naar beneden.
We zijn het nu helemaal beu om pas laat beneden te zijn en dus ook niets aan onze avond te hebben. Ondertussen heeft ze ook een broertje gekregen en dus zou je haast niet meer wegkunnen ´s avonds, want ook het broertje heeft aandacht nodig (is 3 weken oud), maar dochterlief eist alle aandacht op!
Overdag vraagt ze ook veel aandacht, maar is ze verder goed te handelen.
Toppunt  nu is dat ze zegt dat ze niet wil slapen. Nu hebben we haar gewoon beneden neergezet en ´hoeft ze niet te slapen ´, maar ze mag verder ook niets (niet spelen, geen televisie, oid) alleen maar beneden zijn. Maar ze is vreselijk koppig, valt om van de slaap, maar naar bed gaan ho maar!

Wie o wie heeft de gouden tip? Wij weten het niet meer...

groetjes een wanhopige moeder (en vader)
 
hoihoi, heb dit niet zelf aan de hand, maar wel een ideetje misschien vind ze het toch wel een beetje eng nu alleen op zolder en kan een leuk nachtlampje of een plafondprojector met slaapliedje helpen, een favoriete knuffel erbij een verhaaltje voor het slapen gaan en dan een kusje lampje of projector aan, bij mijn zoon werkt het al moet ik zeggen dat hij niet slecht slaapt of bang is, nu moet hij nog van kamer wisselen maar dat gaat een paar maanden voor mijn bevalling gebeuren.

suc6   en sterkte linda
 
Terug
Bovenaan